پاسخ شرکت «کاوش پژوه » به خبر منتشر شده در «بافق فردا»

دسته: کارگری
بدون دیدگاه
شنبه - 31 تیر 1396

پس از درج خبری در «بافق فردا» با عنوان:«نارضایتی کارگران شرکت «کاوش پژوه» از عدم پرداخت حقوق و عیدی» جوابیه ای از سوی مدیر عامل این شرکت برای «بافق فردا» ارسال گردیده که برای تنویر افکار عمومی عینا درج می گردد.

 

بسمه تعالی

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی بافق فردا

موضوع: خبر ۷۱۷۸۱ مورخ ۸ خرداد ۱۳۹۵

با سلام؛

احتراماً عطف به قانون مطبوعات لطفاً موارد ذیل را در پاسخ به گزارش تلفنی مورخ ۸ خرداد ۱۳۹۵ که در سایت بافق فردا آمده است درج نمائید.

۱- با توجه به نظر ویژه ی کارفرمای این شرکت ( شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران – مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران) در خصوص پرداخت حقوق شاغلین در پروژه ی استخراج و باطله برداری معدن سنگ آهن میشدوان، از ابتدای شروع به کار این شرکت در پروژه ی میشدوان در خرداد ماه ۱۳۹۳، به طور متوسط هر ماه بابت حقوق و مزایای پرسنل پرداخت صورت گرفته که در صورت درخواست مراجع قانونی، مستندات مربوطه قابل ارائه
می باشد. همچنین در مقاطعی به دلیل مشکلات مالی، پروژه با حداقل ظرفیت کار کرده است که علیرغم بار مالی، این شرکت هیچ یک از پرسنل خود را از کار بیکار ننمود.

۲- از شرایط و قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی کم و بیش همگی مطلع هستند. با توجه به این شرایط، پرداخت های صورت گرفته به این پیمانکار توسط کارفرمای محترم حدود ۶ ماه عقب تر از کارکرد می باشد. با این اوصاف و با توجه به دغدغه ی این شرکت در پرداخت حقوق پرسنل، این مهم تاکنون انجام پذیرفته و حقوق شاغلین در پروژه ( به طور متوسط ماهیانه یک حقوق) پرداخت گردیده است. لازم به ذکر است به لحاظ این شرکت، پرداخت دستمزد و مزایای پرسنل از حقوق مسلم شاغلین در این پروژه بوده و پرداخت آن هیچگاه با اما و اگر همراه نبوده است.

۳- در مقاطع مختلف پرسنل جهت دریافت مساعده مراجعه نموده اند که در بیش از ۹۰% موارد مبالغ درخواستی جهت حل مشکلاتشان پرداخت گردیده است.

۴- حقوق پرسنل بر مبنای قوانین جاری اداره کار محاسبه و پرداخت می گردد و هیچگونه حقی از پرسنل ضایع نگردیده است.

این گزارش تلفنی بر اساس ادعای تعدادی از شاغلین این شرکت در پروژه ی میشدوان ( ۳ نفر)  تهیه و در سایت قرار گرفته است. این شرکت بالغ بر ۱۲۰ نفر نیروی شاغل در این پروژه داشته که ادعای سه نفر نمی تواند مبنای قضاوت قرار گیرد. همچنین بهتر این بود که قبل از گذاشتن این گزارش روی سایت نسبت به صحت و سقم آن بررسی و اقدام می گردید تا دچار قضاوت زود هنگام و نسنجیده نشویم.

با توجه به اینکه این گزارش، با ذکر نام شرکت ” کاوش پژوه یزد” در یک سایت اینترنتی منتشر شده، در جستجوی عبارت ” کاوش پژوه یزد” توسط کاربران اینترنی، گزارش نسنجیده شما نیز به رویت کاربران می رسد که اعتبار کاری این شرکت را زیر سوال می برد.

لذا این شرکت حق خود را برای ارائه شکایت به مقامات قضائی و احقاق حق خود محفوظ می داند. در پایان توجه شما را به این حدیث معطوف می دارد که حرمت آبروی مومن معادل حرمت خون اوست. امید است که در گزارش ها و تقریرات بعدی شما مدنظر قرار گیرد.

                                                                                                                                                          و من ا… التوفیق

                                                                                                                                                          مدیر عامل

                                                                                                                                                         نوید رضا سمیعی

 

۳b64dcfa-258e-499a-9d4c-9484055bea67

 

 

۱e0c8ae6-97fb-46b6-aa1f-c3d35d604109


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۳۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page