ما کجا ؟؟؟؟؟آنها کجا؟؟؟؟

دسته: مقالات
۲ دیدگاه
پنج‌شنبه - 13 مهر 1396

کشوری که تا دیروز پایین ترین درصد اشتغال را زنان داشتند با حقوق نابرابر، نگاه نابرابر و نامهربان ، دسترسی نابرابر به امکانات کشوری با جامعه مرد سالار که نه ساختارهای مدنی درست و حسابی دارد و نه قانون اساسی مدون و اصولی اما در اوج ناباوری شاهدیم عربستان عقب مانده تقریبا قرون وسطایی ظرف یک هفته آنچنان اصلاحاتی در رابطه با حقوق زنان انجام می دهد که جامعه جهانی را در بهت و شگفتی فرو می برد.

کشوری که تبعیض جنسیتی در آن نسبت به سایرکشورهای اسلامی به مراتب سخت تر و شدیدتر اعمال می شود و تقریبا در نگاه نابرابر مرد سالارانه آنها زنان موجوداتی مفلوک و ناقص العقلند امروز برای بانوانش جایگاهی تعریف و تعیین می کند.

شاید گروهی معتقد باشند اینها جنبه سیاسی دارد و برای مطرح شدن در جوامع بین المللی است که ما منکر آن نیستیم اما هر جنبه و بعدی داشته باشد کار به جایی رسیده که بانوان ما که هرگز حاضر نبودند خود را با زنان عربستان مقایسه کنند در مقام قیاس برآمده اند و دست تاسف بر دست می کوبند و آهی از نهاد برمی آورند و می گویند : ما کجا و آنها کجا !!!!!!!

البته هرگز حکومت و زنان ما با حکومت و زنان عربستان قابل قیاس نیستند چرا که ما زنان نویسنده، کارگردان، هنرمند، ورزشکار و……. فراوان داریم و هرگز زنان سعودی نخواهند توانست پا به پای بانوان اصیل و بافرهنگ ایرانی گام بردارند.

اما ظاهرا این روزها از هر بعد وجهتی که نگاه کنیم در امر حقوق بانوان از ما جلوتر زده اند و به سرعت می تازند.

ما هرگز توقع نداشته و نداریم که شرایطی به وجود آید که زنان ما تبدیل به زنانی شبیه جوامع غربی شوند و یا جامعه ما به سمت یک جامعه سکولاریسم پیش برود.

اما توقع داریم در حقوق بانوان تجدید نظر شود وقتی زنان عربستان٢٠٪‏ کرسی های مجلس را می گیرند و سهم بانوان ما در پستهای رده بالا فقط ١٠٪‏ می باشد.

که این جای تاسف وتامل دارد اصلا من مانده ام این ترکیب رجل سیاسی از کجا آمده است که باعث شده باور جامعه را فقط به توانایی مردان درپستهای رده بالا سوق دهد در حالیکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

۶٠٪‏ ورودیهای دانشگاهها به زنان اختصاص دارد.
وظیفه یک چهارم جمعیت کشور را به دوش می کشند.
اما هنوزجایگاه واقعی خود را درجامعه نیافته اند.

محروم کردن زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی در فرآیند مدیریت و اداره کشور نه فقط ضربه بلکه فاجعه می باشد.
سالهاست هراز گاهی بحث حضور زنان در پستهای مدیریتی داغ می شود و شعله ای می کشد و ناگهان بی نتیجه به سمت وسوی خاموشی می رود .

باتوجه به جایگاه زن در قانون اساسی باید اذعان کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ١٣٨٣ منشور حقوق و مسئولیتهای زنان در نظام جمهوری اسلامی را تصویب کرد‌.

و در سال ١٣٨۵ تحت قانون حمایت از حقوق و مسئولیت های زنان در عرصه های داخلی و بین المللی در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان قانون اساسی رسید.

و امروز با استناد به این قانون قلم بنده اجازه می دهد تا در قالب نوشتاراز مسئولان زحمتکش شهر خواهش کنم شما بزرگواران که دربسیاری از زمینه ها موفق و توانمند عمل کرده اید در راستای احقاق حقوق بانوان شهرمان نیز نمونه بودن و سرآمد بودن در استان راسهم خود فرمایید.

شاید نشود برای بانوان کشور کاری کرد اما میتوانیم که در چارچوب شرع مقدس خانمهای مستعد را وارد مسئولیتها کرده و لااقل تغییر در شهر خودمان اعمال نماییم.

مطمئن باشید زنان می توانند موثر و موفق باشند و ضعیف تر از آقایان عمل نخواهند کرد.

فقط کافی است نگرشهای سنتی عوض شود تا فرصتهایی برابر با مردان به زنان جامعه نیز داده شود.
به امید روزی که زنان و مردان شهر دوشادوش یکدیگر برای پیشرفت و آبادانی شهر کویری خود تلاش کنند.

اخترعبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
مجید شاهی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 13 مهر 1396 - 10:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مقاله خانم عبداللهی بسیار زیبا نوشته شد..متاسفانه نگاه مدیران فعلی ونماینده شهرستان به مدیریتها نگاهی مردانه ومتعصبانه است..باید تغییرکنه..ما دربافق زنان بسیار توانمندی داریم که درسته کاری خود ،درخشان ظاهرشدند وباید درعرصه های مدیریتی ازانها استفاده بیشتری بشود.وقتی یک پارکی دربافق با عنوان زنان افتتاح میشه وحتی یک خاتم درافتتاخ ان حضور ندارد این اوج نگاه متعصابه ومردانه مدیران شهرستان به حانمها است..حتی ما یک کاندید شورا ازخانم نداریم. یک عضو شورا نداریم..ادارت مهم وتاثیرگذار بافق مدیرانش همه مردها هستند..دراموزش وپرمرش که ۵۰ درصد پرسنلش خانمها هستند ما یک مدیر خانم درمنصبهای مهم اداره نداریم…وعمده دلیلش برمیگرده به انتخاب مدیران این دستگاهها که اصولا ازافراد متعصب انتخاب میشن..فرماندار فعلی شهرستان که بسیار دراین مدت بسیارخوش درخشیدند باید استینها را برای انتخاب مدیران خانم درادارات شهرستان بافق بالا بزنند ویقین داشته باشند که خانمها اگر بهتراز اقایان مدیریت نگنند کمترازانها نبستند..نماینده عمده رایش ازخانمها بوده باید دیدکاهش به این بزرگواران تغبیرگند وبهشون اعتماد کنن ودربازیهای سیاسی شهرستان دخیلشون کنن..مجید شاهی

همشهري این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 13 مهر 1396 - 12:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خانمها بایدخودشون بخوان تا کاری براشون انجام بشه حالا شماهرچی میخوای سنگ اونها را به سینه بزن

You cannot copy content of this page