زنگ خطر نهنگ آبی و ……

دسته: مقالات
۵ دیدگاه
سه‌شنبه - 2 آبان 1396
زنگ خطر نهنگ آبی و ……

اين روزها كمتر خانه اي است كه وقتي وارد مي شوي كودكان و نوجوانان وجوانان خانواده را مشغول با زيهاي رايانه اي نبيني بازيهايي كه بچه هاي ما را از سنين بسيار پايين و بعضا رير دبستان در گير كرده و تا سطوح دانشگاه نيز ادامه دارد.

این روزها کمتر خانه ای است که وقتی وارد می شوی کودکان و نوجوانان وجوانان خانواده را مشغول با زیهای رایانه ای نبینی بازیهایی که بچه های ما را از سنین بسیار پایین و بعضا ریر دبستان در گیر کرده و تا سطوح دانشگاه نیز ادامه دارد.
خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی در هنگام بازی آنلاین نهنگ آبی زنگ خطریست برای خانواده ها و مسئولین فرهنگی کشور
خانواده هایی که وقتی فرزندشان را مشغول بازی میبینند لبخندی از رضایت بر صورتشان نقش می بندد که فرزندم سرگرم تبلت است و دیگر به کوچه و خیابان نمی رود.
بیرون نرفتن فرزند را امنیت می دانند و خیالشان از هر حیث راحت
بطوریکه بدون نظارت اجازه می دهند فرزندشان ساعت ها سرگرم بازیهایی باشد که جای بازیهای صحیح فیزیکی و سنتی را گرفته اند البته ما منکر بعضی از تاثیرات مثبت این بازیها نیستیم به شرط آنکه متولیان فرهنگی کشور جامعه را از آسیب های فرهنگی ، اجتماعی مصون دارند و استفاده صحیح از فضاهای مجازی را به خانواده ها آموزش دهند.
متاسفانه گرداب این بازیها نسل جوان ما را تهدید می کند و فرهنگ جامعه را دستخوش بحرانی غیرقابل تصور
در این بازیها طراحان در دنیای مجازی نزدیک به واقعیت و جذاب، باورهای خود را به کودک و نوجوان چنان تلقین می کنند که فرزندانمان کم کم مانند آنها می اندیشند و بازیها میدان مناسبی جهت القاء عقاید طراحان می شود.
روایتهایی تلخ اما واقعی، حوادثی که در نزدیکیمان زیر سقف خانه هایمان رخ می دهد و ما در مقابلشان خلع سلاحیم
رویدادهایی که کودکی و نوجوانی فرزندانمان را مفت و مسلم هدر می دهد.
فرزندانی که دیگر علاقه ای برای بازی درپارکها در وجودشان نیست و هیجان بازیهای دستجمعی را ندارند
کودکانی غیرفعال با مشکلات بهداشتی از قبیل:اضافه وزن
ومسائل روحی وروانی مانند: عدم مهارت های صحیح ارتباطی، افسردگی، انزوا طلبی و….
و آثاراجتماعی و اقتصادی که در دراز مدت در کشور به جای می گذارد.
کشوری که ازنظر نیروی جوان می تواند دوران طلایی علمی و اقتصادی پیش رو داشته باشد نیمی از جمعیت جوان آن چندین ساعت از شبانه روز را صرف بازیهای رایانه ای می کنند درست وقتی در آستانه پیشرفت و صنعتی شدن هستیم جوانان ما دچار معضل این بازیها شده اند.
بازی نهنگ آبی طی مدت ۵٠ روز نوجوان را درگیر کارهایی از جمله صدمه زدن به خود و تماشای فیلمهای ترسناکی می کند که برایشان ارسال می شود.
از فرد کارهایی غیرعادی درساعاتی غیر معمول میخواهد و درنهایت روز پنجاهم قسمت وحشتناک بازی که تشویق فرد به خودکشی است اجرا می شود.
بیشتر بازیهای آنلاین به علت پایین بودن سرعت اینترنت در کشور ما شبها انجام می شود و این خود می تواند باعث اختلال در خواب و کاهش سیستم ایمنی و در صورت تداوم به حالات توهم و هزیان نیز تبدیل شود.
مسئولان فرهنگی باید آستینها را بالا زد و در امتداد آموزش فرهنگ حجاب و عفاف و شهادت ، استفاده درست و بجای این بازیها و ورود به این فضاها رانیز آموزش داد
خانواده ها دراین شرایط نیازمند برنامه ریزی شما عزیزان می باشند.
باید دست به دست هم همت کرد برای اعتلای ایران عزیز و پویایی جوانان کشورمان

اخترعبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 3 آبان 1396 - 5:51 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

برای اطلاع سرکار خانم وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات هرگونه رابطه بازی نهنگ آبی با خودکشی اصفهان رو رد کردن و همچنین اگر در صفحه های انگلیسی زبان جستجو کنین و ترجمه کنین میبینین اینقدرا هم ساده نیست دسترسی به این بازی و درست نیست هرگونه کم کاری خودمون رو گردن فضای مجازی انداخت

    عبداللهي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 4 آبان 1396 - 3:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    نهنگ آبی در روسیه و هند قربانی زیادی گرفته بعیدنیست شامل حال جوانهای ما هم بشود وتقصیر گردن فضای مجازی نیست تقصیر گردن عدم فرهنگ سازیست

همشهري این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 5 آبان 1396 - 1:02 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جوانهایی که نه سرگرمی دارند ونه تفریحی مجبورند به این بازیها روی بیاورند باید فکری به حال کار و اوقات فراغتشان کرد

بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 5 آبان 1396 - 1:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جامعه رو به افسردگی میره
تمایل به این بازیها خودش نشونه تنهایی و افسردگیه جوانهاست

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 5 آبان 1396 - 4:19 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اینجا ایرانه بنده از کشورهای دیگه صحبت نکردم که البته این حرف شما هم سندی مکتوب نداره و خواستم نقدی بکنم که دیگران از مطلب شما برداشت نکنن که خیلی ساده میشه دست پیدا کرد به این بازی .البته جدیدا این شده بازیچه جدید برای تخریب فضای مجازی که بسیار محیطی مفید هست و به شخصیت طرف ربط داره استفاده از اون پس بهتره از خودمون شروع کنیم.در رابطه با بازی نهنگ آبی بنده زبان انگلیسی رو خداروشکر بلدم تا ۷۰ درصد هم بخونم هم صحبت کنم و طی ۲۰ روز تلاشم هیچی از این بازی پیدا نکردم و تو سه نظر سنجی سایت کانادایی که ۴۰۰۰۰نفر شرکت کردن هیچکس سندی نداشت اگه شما موفق شدین اطلاعاتی کسب کنین بعد مطلب بنویسین در غیر این صورت فکر نکنم برای تخریب فضای مجازی درست باشه به گفته های دیگران سند کنین و تو سایت

You cannot copy content of this page