فرماندار بافق:لزوم رفع موانع برای افزایش تولید ماهی تیلاپیا در بافق/بافق می تواند به عنوان هسته مرکزی تولید تجاری تیلاپیای کشور مطرح شود

دسته: کشاورزی،دامداری و شیلات
بدون دیدگاه
دوشنبه - 8 آبان 1396
لزوم رفع موانع برای افزایش تولید ماهی تیلاپیا در بافق/بافق می تواند به عنوان هسته مرکزی تولید تجاری تیلاپیای کشور مطرح شود

فرماندار بافق گفت:شهرستان بافق میتواند به جایی برسد که به عنوان هسته مرکزی تولید تجاری ماهی تیلاپیای کشور مطرح شود وتولید خود را با درنظر گرفتن نگرانی های زیست محیطی افزایش دهد.

فرماندار بافق گفت:شهرستان بافق میتواند به جایی برسد که به عنوان هسته مرکزی تولید تجاری ماهی تیلاپیای کشور مطرح شود وتولید خود را با درنظر گرفتن نگرانی های زیست محیطی افزایش دهد.
نشست بررسی افزایش تولید ماهی تیلاپیا با حضور فرماندار بافق،رئیس مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب های شور بافق و دو کارشناس بین المللی در زمینه بحث های زیست محیطی و شیلات در این شهرستان برگزار شد.
فرماندار بافق در حاشیه این نشست از احداث ۱۰کارگاه تیلاپیا با تولیدهر کدام میانگین ۲۰تن خبر داد و گفت:مجوز این تعداد کارگاه از سازمان محیط زیست صادر شده است اما بافق به جایی رسیده که میتواند به عنوان هسته مرکزی تولید تجاری تیلاپیای کشور مطرح شود و با لحاظ نگرانی های زیست محیطی فراتر از این ها تولید کند.
محمد زاده رحمانی با اشاره به تجربه های این دو کارشناس بین المللی تصریح کرد:این دو کارشناس با استفاده از تجارب خود در حال افزایش تولیدبخصوص ماهی تیلاپیا در کشورهای پیشرفته از جمله آمریکای شمالی و آسیای شرقی هستند .
وی بیان داشت:بحث های زیست محیطی بر روی تولید ماهی تیلاپیا سایه انداخته است که امیدواریم بتوانیم با استفاده از تجربیات این دو کارشناس بین المللی،هماهنگی و سازگاری لازم را جهت رفع موانع زیست محیطی و پرورش و تولید این گونه ارزشمند انجام دهیم.
گفتنی است:این دو کارشناس بین المللی ضمن بازدید از مرکز ملی تحقیقات شیلات شهرستان بافق،وضعیت موجود بحث های زیست محیطی را ارزیابی کردند.

پریسا رجبی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page