دانشگاهی که بیکار تحویل جامعه دهد دانشگاه نیست

دسته: استان یزد , یزد
بدون دیدگاه
دوشنبه - 27 آذر 1396

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه دانشگاهی که بیکار تحویل جامعه دهد دانشگاه نیست، گفت: روزمرگی طرح ترسیمی دشمن برای مردم کشور است.

 آیت‌الله محمد رضا ناصری یزدی در آئین اختتامیه سومین جشنواره استانی علامه حلی در یزد که در سالن فرهنگسرای غدیر برگزار شد با اشاره به اینکه انسان علم مطبوع دارد، اظهار داشت: علم مطبوع به این معناست که انسان هر آنچه که می‌بیند و می‌خواند در ذهن خود تجزیه و تحلیل می‌کند و آن مطلب، مسائل مختلف و جدیدی را از آن استخراج می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: خلاقیت عقل و مغز انسان حالت انفجاری دارد و اگر از آن استفاده نشود حالت خمودگی پیدا کرده ، بی‌فایده و بی‌اثر می‌شود.

امام‌جمعه یزد روزمرگی را طرحی دانست که دشمنان نظام و اسلام برای ما ترسیم کردند، گفت: این سبک به این‌گونه است که افراد در آن جامعه فقط به کار روزمره خود مشغول باشند و به دنبال فناوری و ایجاد حرکت‌های نو جدید بپردازد.

وی افزود: در کشور ما، یک فرد ۳۰ سال از عمر خود را در یک شرکت و پای یک دستگاه سپری می‌کند و بدون اینکه در این دوران به دنبال نوآوری ، تحقیق و پژوهش باشد و چیزی به آن شخص اضافه شده باشد بازنشسته می‌شود که این طرح باید تغییر کند و متأسفانه این طرحی است که دشمنان برای ما ترسیم کرده‌اند.

ناصری یزدی ادامه داد: حتی کاری کرده‌اند که دکترای ما با همان سبک ۴۰سال پیش به درمان بیماری‌ها بپردازند و از دروس ابتدایی خود بهره می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دانشگاهی که هر سال چند هزار دانشجوی بیکار تحویل جامعه دهد دانشگاه نیست، آموزشگاه است، اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید بعد از چند سال دانشجو را فعال، مبتکر و دانشمند تحویل دهد تا برای جامعه مثمر ثمر باشد.

امام‌جمعه یزد خاطر نشان کرد: الحمدالله در حوزه‌های علمیه، طلاب پس از پایان درس تازه کارشان در جامعه آغاز می‌شود و بیکار نیست.

وی ادامه داد: ما زمانی که دانشگاه‌های فعال داشتیم شاهد پیشرفت کشور در بسیاری از موارد مانند هسته‌ای، نظامی و غیره بودیم اما در این سال‌ها در صنعت ثابت مانده‌ایم و صنعت به شکل قدیم در حال پیگیری است.

 ناصری یزدی با تأکید بر اینکه ما باید در وادی فکر قرار بگیریم، گفت: امروزه با این همه تکنولوژی که وارد شده است مردم دیگر نیازی به فکر کردن ندارند و هر آنچه نیاز داشته باشند در موبایل‌ها و تبلت‌هایشان ذخیره می‌کنند و متأسفانه از فکر خود استفاده نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه مسیحی‌ها در نویسندگی در برخی مواردش از ما جلوتر هستند، افزود: آن‌ها در کتاب‌هایشان از روانشناسی استفاده می‌کنند که متأسفانه در کشور ما از این مسئله مهم زیاد استفاده نمی‌شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page