نرخ بیکاری ۱۲.۸ زیبنده استان یزد نیست

دسته: استان یزد
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 28 دی 1396

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری ۱۲.۸ زیبنده استان یزد نیست گفت: روحیه سخت کوشی و نوآوری باید در کشور احیا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید حمید کلانتری در همایش بررسی موانع و راهکارهای توسعه اشتغال پایدار استان یزد که در سالن اتاق بازرگانی استان برگزار شد با تأکید بر اینکه امروز شرایط کشور واقعاً نیاز به کار جدی دارد چون مشکلات و محدودیت‌ها زیاد است، اظهار داشت: هر کس دلش برای مردم و جامعه بسوزد در هر کسوتی که هست باید کار کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنیم روح تعاون و تعاون به مفهوم عام کلمه است، افزود: هرکس در هرجایی که مسئولیتی دارد باید کار کند و اینکه در کنار آن به هم نیز احترام گذاشته و احساس مسئولیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نرخ بیکاری ۱۲٫۸ یزد را با این همه ظرفیت‌ها و معادن زیبنده استان ندانست و گفت: برای استان یزد با این همه کارآفرینان، استعدادها و صنعتگران خوب و شهرت و سخت کوشی یزدی‌ها خوب نیست.

کلانتری با اشاره به اینکه نگاه به اقتصاد یزد با ماهیت نرم‌افزاری، فناوری و دانش‌بنیان و تکنولوژی بالاست افزود: با توجه به این همه ظرفیتی که در استان یزد وجود دارد بی‌شک می‌توان به این عرصه دست یافت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یزد شایسته این است که در منطقه یک استان نمونه باشد اظهار داشت: اگر دست صنعتگران و خلاقان را باز بگذارند نه اینکه خود بلکه دیگران را نیز راه می‌اندازند و کوشا هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید فضای سخت کوشی و نوآوری را در کشور و یزد احیا کنیم اضافه کرد: سخت کوشی و تلاش مستمر برای ساختن هر کشوری کافی است توجه به خلاقیت و نوآوری است که باعث پیشرفت کشوری مثل ژاپن با آن همه آسیبی که در چند سال پیش برایش اتفاق افتاد شد.

کلانتری ادامه داد: مدیرت استان باید همراه باشد چون بخش خصوصی یزد چهره‌های ملی هستند پس باید به این بخش که نقش بسیار مهمی در اشتغال و اقتصاد کشور دارد توجه ویژه و خاصی شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعداد تعاونی‌های زیادی که در استان یزد وجود دارد گفت: تعاون دهیاری‌های یزد در کشور نمونه هستند و می‌توان با این مسئله مهم به پیشرفت نزدیک شد چون کار به مردم واگذار می‌شود و آن‌ها با همت و تلاش خود باعث رونق خود و کشور می‌شوند.

وی با طرح این سؤال که چرا نباید میدان را به جوانان فعال بدهیم؟ اظهار داشت: کار باید به مردم واگذار شود و کار به جوانان و بخش خصوصی در استان یزد با توجه به ظرفیت‌هایی خیلی خوبی واگذار شود تا پیشرفت استان و کشور را در پی داشته باشد.

کلانتری با تأکید بر اینکه روستاها فقط کارها و محصولات کشاورزی نیستند افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسب امروزه می‌توانیم IT و ITC را نیز در روستاها راه‌اندازی کنیم و با این آب‌وهوای مناسبی که دارد بتوانیم کانون کار در روستاها داشته باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page