دانشگاهی که بیکار تحویل جامعه دهد دانشگاه نیست 

دسته: استان یزد , یزد
بدون دیدگاه
دوشنبه - 9 بهمن 1396

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دانشگاهی که بیکار تحویل جامعه دهد دانشگاه نیست، گفت: سطحی‌نگری در دانشگاه‌ها به خرید و فروش پایان‌نامه رسیده است.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست روسای مجامع شهرستانی شورای مرکزی بسیج استان یزد با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش و پرورش در کشور اظهار داشت: ما در انقلاب نسبت به برخی برنامه‌ها و سبک‌ها توجه نداشتیم و این سبک‌ها همانی است که غربی‌ها از قبل انقلاب برای ما دیکته کرده بودند و خیلی از آنها کارآمدی لازم را ندارند.
وی با تاکید بر اینکه باید در این زمینه فکری داشته باشیم، عنوان کرد: در سبک آموزشی، غرب یک حرکت سطحی را برای ما طرح‌ریزی کرده و از یک صد سال قبل تا به الان این سبک که حفظی محور است را به آموزش در ایران دیکته کرده است.
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: این سبک سبب شده که الان دانش‌آموزان ما برای ورود به دانشگاه تلاش کنند و دروس حفظی را یاد بگیرند و بعد از ورود به دانشگاه هم بحث مدرک‌گرایی در بین دانشجویان شایع شده است.
امام جمعه یزد تصریح کرد: زمانی هم که بحث مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها زیاد شود خرید و فروش پایان‌نامه هم بسیار زیاد می‌شود، الان دانشجو چند میلیون پول می‌دهد پایان‌نامه می‌خرد و اساتید هم به خوبی می‌دانند که برخی از این پایان نامه‌ها خریداری شده‌اند.
وی افزود: در مقابل این سیستم که غرب به ما دیکته کرده، سیستم آموزشی کشورهای غربی یک سیستم بر پایه آموزش‌های علمی و خلاقیت و نوآوری است، خلاقیت و نوآوری که در سیستم آموزشی و اقتصادی ما وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.
ناصری یزدی یکی از پایه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی را آموزش دانست و خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت ویژه به آن توجه کرد، بحث توسعه صنایع و تولیدات خرد است.
امام جمعه یزد گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که به افراد مختلف در جامعه از جمله مردان و زنان و به ویژه زنان خانه‌دار آموزش‌های لازم برای راه اندزای کسب و کارهای خرد داده شود.
وی ادامه داد: الان متاسفانه به دلیل عدم وجود چنین برنامه‌ریزی، دختران و زنان وقت خود را در مغازه‌ها سر می‌کنند و صبح تا شب کار می‌کنند تا در پایان ماهی ۵۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت کنند که واقعا این چنین کار و دستمزدی در شان زنان ایرانی نیست و باید کار متناسب با شان آنها ایجاد کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد کسب و کارهای خرد که زمینه خودکفایی افراد می‌شود را یکی از کارهای مناسب برای افراد مخلتف به ویژه بانوان دانست و عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که با توسعه کسب و کارهای خرد علاوه بر اینکه زمینه خودکفایی افراد را فراهم می‌کنیم، با تحقق اقتصاد مقاومتی، مشکل اشتغال و بیکاری را در جامعه برطرف نماییم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page