یادداشت های سردستی (۱۸)

دسته: محمد علی پورفلاح , یادداشتهای سردستی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 7 مرداد 1397

جای «بافق خبر» که بر سر همه آتش می ریخت، خالیست. سایت خبری «بافق خبر» بیش از دو ماه هست که بروز رسانی نشده و کرکره خود را پایین کشیده است. البته از مشکلات آنان و شکایت از مسئولانش، خبرهایی دارم. ولی نبودش هم در فضای رسانه ای شهرستان، بخوبی احساس می شود.

بافق خبر بازتاب دهنده نظرها و افکار کسانی بود که در علم سیاست به محافظه کار یا اصولگرا معروفند. آنان حافظان سنت های دیرپای اجتماع هستند و بر اصولی که برای آنان تغییرناپذیر است سخت پای می فشارند و به همین دلیل، گروهی از مردم را نمایندگی می کنند.

اگر اجتماع را به یک خودرو تشبیه کنیم، اصلاح طلبان به مثابه پدال گاز آن خودرو و محافظه کاران در نقش ترمز برای آن ماشین هستند. و چه کسی است که بتواند بگوید در خودرو، پدال گاز مهمتر است یا ترمز؟ هر چیز به جای خود نیکوست.

من از اینکه محافظه کاران بافقی چراغ خانه خود را خاموش و سایت خویش را تعطیل کرده اند، خشنود نیستم. مخصوصاً در شرایط خاص فعلی که از هر سو، حادثه ای به استقبال ایران و بافق می آید دیدن و شنیدن نظرات این طیف از جامعه ضروری می شود. الان وضعیت بسیار ویژه اقتصادی و درگیری های لفظی ایران و آمریکا و محدوده خطوط مرزی و واگذاری برخی معادن به بخش خصوصی در بافق و …، موضوعاتی هستند که نظرات محافظه کاران در مورد آنها و موضع گیری اصولگرایان در قبال آنها، خواندنی است.

البته ایرادی که همیشه به بافق خبر و اسلافش گرفته بودم ( مراجعه کنید به نوشته ام با عنوان بافق نیوز، سنگ نزن. مورخ ۴ اردیبهشت ۹۲ یا سق بافق خبر را به چه برداشته اند؟ مورخ ۲۷ بهمن ۹۵، هر دو در سایت بافق فردا) این است که در برخی نوشته ها، از دایره انصاف و نزاکت خارج و حتی گاهی به مرز دشنام می رسیدند. تند می تازند و به همین خاطر نفس سوز می شوند. کمی متانت اگر چاشنی صلابت متون آنها می شد، بهتر بود. موارد متعددی را بخاطر دارم که نوشته های منتشره در سایت بافق خبر، موجب دلخوری شد و سرانجام کار را به محکمه و قاضی کشاند.

یکی از بهترین نشریات محافظه کاری که تاکنون در شهر ما نشر یافته، ماهنامه ره آورد بافق بود در دوره مدیریت رضا یزدی کاهانی. آنهم در زمانی که پرچم اصلاحات بالا بود و سید محمد خاتمی، فضای باز رسانه ای ایجاد کرده بود و اصولگرایان در تنگنای تئوری و عملی گرفتار شده بودند. اما آن نشریه با پختگی با مسایل آن روزها روبرو می شد. بعدها هرچه از دوستان اصولگرا در عرصه مطبوعات و سایبر دیدیم، به نوعی با چاشنی تندی و حتی گاهی، توهین آغشته شد و همین است که باید بگویم کارنامه ی درخشانی از آنان ندیدیم.

من امیدوارم اصولگرایان بافقی در عرصه سایت داری و خبر، مجدد خود را بازسازی نموده و با نگاهی به گذشته، چراغی تازه برفروزند و دوباره شاهد متون منقح و پرمایه از آنان در این روزهای پر از حادثه ایران باشیم.

محمدعلی پورفلاح بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page