اجرای کامل واکسیناسیون تب برفکی در بافق

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 19 مهر 1391

 

رئیس شبکه دامپزشکی بافق از پایان اجرای طرح واکسیناسیون دام‌های بافق علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

علی میرزایی در گفتگو با خبرنگار بافق نیوز ، با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با این بیماری در دام‌های شهرستان بافق اظهار داشت: در اجرای این طرح بیش از ۹۰ درصد از دام‌های گاو و ۸۰ درصد از دام‌های گوسفند شهرستان علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از شیوع این بیماری ارائه نشده است، افزود: در صورت مساعدت مسئولان در زمینه تامین نیروی انسانی و تجهیزات، توانایی شبکه در مهار بیماری‌های مسری بالاتر خواهد رفت.

میرزایی، بیان داشت: شبکه دامپزشکی بافق در حال حاضر فعالیت‌هایی از قبیل نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی، درمان دام‌ها، واکسیناسیون پیشگیری علیه بیماری و صدور مجوز جوجه ریزی و … را بر عهده دارد.

بیماری تب برفکی از بیماریهای مسری است که ویروس آن به راحتی از طریق جریان هوا و به صورت مکانیکی قابل انتقال به دام های دیگر است.

افت شدید تولید و همچنین زخم های حاد در داخل دهان و تلفات در نوزادان دام ها از علائم این بیماری در دام هایی چون گاو، گوسفند و بز است.

طرح واکسیناسیون تب برفکی به طور همزمان در سراسر استان از تاریخ اول شهریورماه سال جاری شروع و به مدت ۴۵ روز اجرا شد و در جریان این طرح جمعیت دامی استان زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

محمدعلی عبدالهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page