فرماندار بافق:عملکرد بسیار خوب شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در بحث پرداخت عوارض

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 15 بهمن 1398
عملکرد بسیار خوب شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در بحث پرداخت عوارض

فرماندار شهرستان بافق گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در خصوص مسوولیت اجتماعی و پرداخت دو درصد عوارض عمران و آبادانی بسیار خوب عمل کرده است.

فرماندار شهرستان بافق گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در خصوص مسوولیت اجتماعی و پرداخت دو درصد عوارض عمران و آبادانی بسیار خوب عمل کرده است.

محمد زاده رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق با در پاسخ به این سوال که کدام معادن عوارض خود را پرداخت می کنند عنوان کرد:فلاح در بحث مسئولیت اجتماعی و پرداخت عوارض عمران و آبادانی از مدیران قبلی بهتر عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه معدن کوشک در چند وقت اخیر ۱ میلیارد تومان عوارض پرداخت کرده گفت:اشتغال برخی از معادن کوچک برای ما کفایت می کند و دو درصد عوارض عمران و آبادانی نسبت به اشتغال ایجاد شده ناچیز است.

زاده رحمانی ادامه داد: در خصوص معدن بیشه در تخریب محیط زیست و عرصه های زیست محیطی و چشم انداز آن برای ما مهم بود نه عوارض. پیگیر هستیم تا این معدن تعطیل شود.

فرماندار بافق در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینکه چه تعداد شعب و نامزد در بحث انتخابات بافق حضور دارند عنوان کرد: تعداد شعب اخذ رأی شهرستان ۳۸شعبه که از این تعداد ۲۵ شعبه شهری ثابت، ۲شعبه روستایی ثابت و ۱۱ شعبه سیار که مجموع ۳۸ شعبه است.

او در خصوص تعداد نامزدها نیز خاطر نشان کرد: باید منتظر اعلام نتیجه نهایی شورای نگهبان بود که یکروز قبل از تبلیغات آزاد لیست افرادی که اجازه دارند در شهرستان ها ستاد دایر و کار تبلیغاتی خود را آغاز کنند اعلام می شود.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان در بحث ایجاد مرکز آموزش ناجا بیان کرد:تامین اعتبار لازم برای ساخت مرکز انجام و فرمانده انتظامی طی دو نوبت آگهی در حال تامین فرآیند پیمانکار می باشد که در فاز اول ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مقام مسوول پیرامون عابر بانک ویژه نابینایان و معلولین شهرستان یادآور شد: فرمانداری اعلام آمادگی کرده هر بانکی که بخواهد اتوبانک، عابر بانک مخصوص نابینایان دایر کند بودجه آن را از طریق فرمانداری تامین کنیم این پیشنهاد به بانک ملی استان، قرض الحسنه مهر ایران داده شده است.

فرماندار در پاسخ به اینکه فعالیت پلیس فتا در بحث مدیریت فضای مجازی چگونه است عنوان کرد:  پلیس فتا در کل کشور فعال است و در خصوص مدیریت فضای مجازی ساختار اصلی آن وزارت ارتباطات می باشد که نظارت بر سایت ها وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اما پیگیری جرائم مربوط به فضای مجازی برعهده پلیس فتا و مقامات قضایی است.

زاده رحمانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به احداث پل رودخانه شور اشاره کرد و افزود: پیمانکار آن از پیمانکار بزرگراه یزد_ بافق جدا بود.
ابتدا برآوردی که در بحث های شمع کوبی انجام شد در باور پیمانکار نبود که کار باید فراتر از عمق ۲۰ متری انجام می شود در مرحله مشاور و ناظر سختگیری های قابل توجهی بعمل آمد در سال گذشته با کمبود نقدینگی پروژه موقتا تعطیل شد اما با پیگیری مجدد تامین اعتبار انجام و اجرای بتن ریزی آن صورت گرفت و با انجام آسفالت توسط پیمانکار اصلی یزد – بافق بدون مراسم افتتاحیه زیر عبور رفت.

زاده رحمانی در خصوص پیگیری نماینده مردم در تامین اعتبارات شهرستان تصریح کرد: کار توسط دولت انجام می شود اما اگر کسی بگوید پیگیری نماینده اثر نداشته بی انصافی کرده است.

او در پاسخ به اینکه برای تامین خوراک شرکت سنگ آهن چه تدبیری اندیشیده شده است گفت:باید داشته های سنگ آهن را نسبت به ۴ سال گذشته مقایسه کرد.
۵۰ درصد دی ۱۹،معدن میشدوان و آنومالی شمالی اضافه شده و معدن چاه گز نیز تا مرحله واگذاری به صندوق بازنشستگی فولاد پیش رفته است.

زاده رحمانی در رابطه با تعطیلی فعالیت کافه کتاب پژواک خاطر نشان کرد: همیشه حامی کافه کتاب پژواک بوده ام و به عنوان یک محفل فرهنگی برای شهر نیاز است و چه خوب است چنین پاتوق هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی ایجاد شود.

فرماندار بافق گفت:ارجمند رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دستوری مبنی بر تعطیلی این کافه نداده؛ و تنها نامه ای که به دانشگاه آزاد ارسال کرده به نبود مجوز برای فعالیت کافه کتاب پژواک است.

۲۰۲۰۰۲۰۳_۱۸۳۷۲۸۲۰۲۰۰۲۰۳_۱۸۳۵۲۹۲۰۲۰۰۲۰۳_۱۸۳۴۳۶


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page