بافق در سال ۱۴۰۲

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 29 اسفند 1402

اگر ماندن جام نمایندگی مجلس در بافق که اوج موفقیت شهرستان در سال ۱۴۰۲ بود را فاکتور بگیریم، گزافه نگفته ایم بگوییم بافق در سالی که گذشت نه تنها پیشرفت قابل ذکری نداشت بلکه در روزمره گی مدیران اکثرا غیربومی غیرمقیم چندین پله از آنچه بود نزول داشت.

بجز جلسات کلیشه ای و بدون خروجی مفید برای مردم از فرمانداری بافق خبر مسرت بخشی مخابره نشد و فرماندار غیربومی بافق در افکار عمومی بیش از پیش متهم به نگهداری بودجه عمران و آبادانی بود، باز هم گلی به جمال بخشدار جوان و پرانرژی بخش مرکزی که در بزنگاه های حساس حضوری فعال داشت و به رتق و فتق امور روستاها مشغول بود.

استاندار جوان ابرکوهی یزد همان ابتدای سال با حضور در بافق باز هم قول های روی هوا داد و از حرف هایش نه تنها آبی برای افتتاح بیمارستان طلسم شده یا تامین خوراک جوارمعدنی های سنگ آهن بافق گرم نشد بلکه میخ انتزاع آنومالی های چاه گز از شهرستان را محکم تر کوفت.

بافق در سال ۱۴۰۲ شاهد عزل و نصب های مدیریتی بود و افرادی خواسته یا ناخواسته شهرستان را دچار حاشیه هایی برای این عزل و نصب ها کردند و برخی هم انتقامشان از مسؤلین استانی را در مراسم مختلف ملی و مذهبی ستاندند.

اگر پروژه های در حال ساخت و مورد افتتاح شهرداری بافق که نشان از همت و حمیت شهرداری چی هاست نبود، شاید می شد بافق را بی پروژه ترین شهر استان در سال ۱۴۰۲ قلمداد کرد.

اگر شوراهای اسلامی هر شهر و روستا را موتور محرکه آنجا بدانیم بیراهه نگفته ایم که بگوییم این موتورمحرکه در بافق در سالی که گذشت خاموش تر از قبل بود و نسبت به بسیاری از شوراهای روستاها کم خاصیت تر.

اگر برکناری بجای امام جمعه غیربومی حزبی و جایگزینی یک جوان بومی باسواد در سالی که گذشت برای بافق اتفاق نیفتاده بود، چه بسا شهرستانمان همچنان به عنوان جولانگاه تندروهای جبهه ای خاص زبانزد عام و خاص در کشور بود.

از بزرگترین بنگاه اقتصادی شهرستان هم در سالی که گذشت بیشتر شوآف های تبلیغاتی شخص مدیرعامل را شاهد بودیم و کلیپ هایی که حتی نگین انگشتری او را به رخ می کشند و خبرهایی از اتفاقاتی ناگوار از عملکرد او و تیم پروازی همراهش که حتی معاون استاندار بر عدد عجیب و غریب ۱۶ هزار میلیارد تومانی بدهی شان بر شرکت صحه گذاشت و نیمچه اعتصاب شورای اسلامی کارش در روزهای انتهایی سال، دغدغه پرداخت حقوق و مزایای کارگران را به علت این ضعف مدیریت علنی کرد.

وضعیت تحصیل و تدریس در اوضاع بی معلمی بافق بر کسی پوشیده نیست اما اوضاع عمرانی آموزش و پرورش بافق هم به علت عدم پرداخت بدهی پیمانکاران خوب نبود تا جایی که بحث روی مدارسی که حتی سرویس بهداشتی ندارند!!!موضوع اصلی چند جلسه بود.

مرگ و میر جوانان زیر ۴۰ سال خصوصا زنان جوان به خاطر سرطان و سکته های ناگهانی از دیگر اتفاقات ناگواری بود که در سال ۴۰۲ شاهدش بودیم.

تب موتورسواری در جاده ناامن معدن دی نوزده،استمرار پاتوق نشینی ،استعمال دخانیات خصوصا قلیان و ناس و مصرف نوشیدنی های غیرمجاز و از همه اینها مهمتر بی انگیزگی برای تحصیل هم خبرهایی بود که در سالی که گذشت بیشتر شنیدیم.

محمد علی قاسم زاده بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page