خانواده هلال، سربازان مردم هستند

دسته: اجتماعی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 19 اردیبهشت 1402

همزمان با هفته هلال احمر به سراغ امدادگری رفتیم که کمتر شناخته شده است و در گمنامی به یاری هموطنان خود در مواقع بحرانی می شتابد.

نسرین شفیعی کارشناس hse بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و نجاتگر جمعیت هلال احمر شهرستان بافق از سال ۸۴ به عضویت هلال احمر درآمده و در کلاس های امداد و نجات شرکت می کند.

اولین فعالیت امدادی خودش را در زلزله بم آغاز کرده و علاقه اش به امداد و کمک رسانی باعث می شود تا عضوی از خانواده بزرگ هلال احمر شود.

گفتگو با او را بخوانید.

وی می گوید: بعد از آشنایی با اهداف هلال احمر اولین کاری که کردم ثبت نام فرم اهدا عضو بود. و بطور جدی تمامی کلاس های آموزشی را شرکت کردم .

شفیعی با بیان اینکه رتبه های کشوری مسابقات مهر، آموزش امداد و نجات و سرپرستی تیم امداد و نجات بانوان افتخاراتی بود که با حمایت های جمعیت هلال احمر توانستم کسب کنم عنوان می کند: میتوانم به جرات بگویم بسیاری از موفقیت های در طول دوران زندگیم مدیون صبر و پشتکاری بود که با عضویت در خانواده هلال کسب کردم.

وی در پاسخ به اینکه اگر بخواهید هلال احمر را در چند جمله کوتاه توصیف چه می گویید تصریح میکند:هلال احمر را نمی شود با کلمات توصیف کرد. قرمز پوشان هلال سفیر صلح و دوستی و فرشته نجات هستند.

وی ادامه می دهد: عزیزانی‌ که در عمل ثابت کردند تسکین آلام بشری و صلح و دوستی و تفاهم میان ملت ها مهمترین هدف برای هر عضو از خانواده هلال احمر است.

شفیعی می افزاید: باید عضو خانواده هلال بود تا معنی از خود گذشتگی؛ آرامش؛ پشتکار و همدلی را درک کرد.

او با اشاره به اینکه وقتی هلالی شدی دنیایت عوض می‌شود خاطر نشان می کند: یک حس تکلیف، حس ماهیت و یه حس زیبایی که کلمات از بیانش قاصر هستند.

وی عنوان می کند:هلالی که شدی هدفت میشود ارائه خدمات توام با عشق و احساس عمیق به همنوع و به دور از غرض و جانبداری.

هدفت میشود تامین رفاه و آسایش و امنیت و ایمنی بشر.

عضو هلال احمر شهرستان بافق در پاسخ به اینکه جایگاه هلال احمر در شهر ما به نسبت استان چگونه است می گوید:هلال احمر شهرستان بافق یکی از مراکز فعال در زمینه آموزش امدادو نجات و پرورش امدادگران و نجاتگران زبده در سطح کشور است.

وی همچنین در رابطه با جایگاه هلال احمر ایران نسبت به جهان عنوان می کند:از نظر توانمندی جمعیت هلال احمر ایران در جایگاه پنجم جهان است و این ؛ مرهون حمایت ها و همدلی ها و تلاش های اعضای آن است.

خدمات بشر دوستانه هلال احمر بی حد و مرز است و خانواده هلال سربازان مردم هستند.

شفیعی در ادامه در پاسخ به اینکه چگونه می توان نوجوانان و جوانان را به عضویت در جمعیت هلال ترغیب کرد بیان می کند:با فرهنگ سازی و اجرای برنامه های امدادی منظم در سطح مدارس‌ ،آشنایی با هلال احمر و اهداف آن از دوران ابتدایی آموزش داده شود تا شاهد کاهش حوادث و ترغیب نوجوانان و جوانان به سمت هلال احمر باشیم.

او می افزاید:به عنوان کسی که چندین سال است به عنوان نجاتگر جمعیت هلال احمر افتخار خدمتگزاری به مردم شهرم را داشتم خواهش می کنم همشهریان بزرگوار فرزندانشان را با مفهوم ایمنی و نجات آشنا کنند.

حوادث هر لحظه در کمین هستند و یادمان باشد با آموزش های صحیح میتوانیم تاثیر مثبتی در کاهش حوادث داشته باشیم.

شفیعی در پایان از حمایت های استادانش محمد رضا فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق، حسین قانعی و تمامی اعضای جمعیت هلال احمر تشکر می کند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page