بررسی زیر ساخت های لازم برای جهانی شدن حصیربافی بافق

دسته: میراث فرهنگی
۲ دیدگاه
پنج‌شنبه - 20 مرداد 1401

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق؛ جلسه ای با حضور هنرمندان و مربیان صنایع دستی، معاون سیاسی فرماندار و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و مشاور بانوان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در محل اداره میراث فرهنگی با محوریت بررسی مسائل و مشکلات هنرمندان صنایع دستی و همچنین اقدامات لازم برای جهانی شدن شهر بافق در حوزه حصیر و حصیر بافی برگزار شد.

لیلی رنجبر مدیر میراث فرهنگی در رابطه با این جلسه گفت: نشست با هدف بررسی دغدغه ها و مشکلات هنرمندان صنایع دستی و همچنین انجام اقدامات لازم برای جهانی شدن شهر بافق به عنوان شهر حصیر بافی در اداره میراث فرهنگی برگزار شد.

وی تصریح کرد: این جلسات علاوه بر احصاء مشکلات پیش رو در زمینه تولید صنایع دستی موجب همکاری تمامی دستگاههای متولی در حوزه حمایت از صنایع دستی به منظور ارائه راهکارهای ضروری برای حل مشکل هنرمندان خواهد بود و با همکاری تمامی مسئولین؛ زیر ساخت های لازم برای جهانی شدن حصیر صورت خواهد گرفت.

در ادامه نیز نشستی با حضور اعضای شورای شهر ، شهردار و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی در محل شورای شهر برگزار ، در این نشست به تبیین و تشریح زیر ساخت های لازم و همکاری های شهرداری و میراث فرهنگی براب جهانی شدن شهر بافق در حوزه حصیر بافی پرداخته شد.

IMG-20220811-WA0164

IMG-20220811-WA0084

IMG-20220811-WA0082

IMG-20220811-WA0085


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
علیرضا رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 3:35 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باعث تعجب است ،نهادی که در بافق هنوز نتوانسته زیرساخت های لازم جهت ارتقا نمایندگی به اداره را فراهم سازد ،چطور می‌خواهد زیر ساخت های لازم را بابت جهانی شدن شهر ملی دست بافته های حصیری مهیا سازد !!در صورتی که ملی شدن شهر بافق را هم مدیون تلاش های شبانه روزی دکتر علی اکبر تشکری بافقی و دست های هنرمند و پینه بسته مادران زحمتکش بافقی می باشد !!! بهتر است اول با حفظ دستاورد شهر ملی حصیر بافی و فراهم کردن زیرساخت ها و شرایط مرتبط با آن ،به فکر جهانی شدن شهر با اصالت بافق در این مهم هم باشیم

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 3:39 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شش ساله دارید نمایندگی را اداره میکنید با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشه.کلاه حصیری بافق اون میراث گرانبهای قدیمی رو دست بانوان بافنده مونده و با کمترین قیمت و حقارت اونم دونه ای ۸۵۰۰میخرن.برید میبد ببینید زیلوش ملی شد و با قیمتهای بالا و مناسب و مرغوب.اونوقت حصیر بافق…….

You cannot copy content of this page