20 درصد از درآمد معادن در استان‌های دارنده معدن هزینه می‌شود

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
شنبه - 4 خرداد 1392

20 درصد از درآمد معادن در استان‌های دارنده معدن هزینه می‌شود

مجلس تصویب کرد که دست‌کم 20 درصد از درآمد معادن صرف طرح‌های تملک داریی در استان‌های دارنده معدن شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی نوبت صبح امروز(شنبه) بخش هزینه‌ای بند 44 لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

پیش از این در بخش درآمدی این بند مصوب شده بود که اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج‌ کننده معادن سنگ آهن باید سهم دولت بابت حق انتفاع دارنده پروانه بهره‌برداری را به حساب درآمد عمومی پرداخت کند.

معادل 40 درصد از مبالغ حاصل از این درآمد در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با معاونت، طرز تکمیل طرح‌های فولادی نیمه ‌تمام، طرح‌های اکتشافی، ایجاد زیر ساخت‌های معدنی و حمایت از تولید شود.

در تبصره ذیل این بند قید شده ‌که درصورت عدم پرداخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، ایران مکلف است نسبت به ممانعت از استخراج سنگ توسط اشخاص فوق اقدام کند.

همچنین یک تبصره با پیشنهاد قاضی‌پور و با رأی مثبت نمایندگان به این بند الحاق شد. بنابراین، دست‌کم 20 درصد از درآمد هر یک از معادن پس از واریز به خزانه‌داری هر استان که معدن در آن واقع است، به ترتیب صرف طرح‌های تملک دارایی و هزینه‌ای به نسبت 80 درصد و 20 درصد مورد نیاز به ترتیب بخش، شهرستان و استان محل استقرار معدن با پیشنهاد فرماندار و تأیید کمیته برنامه‌ریزی شهرستان یا پیشنهاد استاندار و تأیید شورای برنامه‌ریزی استان خواهد شد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page