ظرف دوسال مشکل تورم را حل خواهم کرد/بی توجهی به سوء مدیریت،حتی دامن دین را هم خواهد گرفت

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
دوشنبه - 6 خرداد 1392

 

محمد باقر قالیباف در یزد با اشاره به اینکه بنده در دوران مدیریتی خود قولی را نداده ام که عملیاتی نکرده باشم گفت: قول می دهم ظرف مدت دوسال حتماً موضوع تورم و گرانی و بی ثباتی در عرصه اقتصادی را پایان دهم ، و به گونه ای رفتار کنم که هر نیم سال مردم این تغیرات را در زندگی خویش احساس کنند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، صبح امروز دکتر محمد باقر قالیباف در مسجد روضیه محمدیه یزد(حظیره) ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب(س) اظهار داشت: وظیفه ما مدیران ومسئولین این است که در عرصه مدیریتی کشور کمتر با مردم سخن بگوییم زیرا جنس حرف های ما با مردم متفاوت است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم نیازی به موعظه و نظریه پردازیی ندارند، و مردم از فردی که امکانات کشور را در دست دارد به عنوان یک امانت دار توقع دارند دغدغه های مردم را حس کرده باشد و در صدد پاسخ گویی به این دغدغه ها برآید.

وی به برهه تاریخی که کشور در آن قرار گرفته است اشاره کرد و تصریح کرد: با تمام سختی هایی که در این کشور قرار دارد خداوند منان را شاکرم  که عمر ما در در این مقطع قرار داده است که بتوانم در سایه یک نظام قدسی شکر این نعمت را به جای آورم.

جوانان به آینده امیدوار باشند

قالیباف خطاب به جوانان گفت: ما در طی این سی سال شرایط سختی را گذرانده ایم اما هیچگاه احساس ناامیدی نکردیم و بنده کسی بوده ام که از سوم دبستان اگر شیرینی های محلی را در حیاط به بچه های مدرسه نمی فروختم معلوم نبود بتوانم به تحصیل خود ادمه دهم، اما با این همه سختی هیچگاه ناامید نشدم.

این رزمنده ۸ سال دفاع مقدس به دشواری های ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در سنگرهای جنگ در همان محیط بسته، در زیر آتش دشمن بعضی از مواقع نزدیک ترین دوستانمان که در مدارس نیز با هم بودیم در کنارمان جان می دانند و کاری از دستمان برنمی آمد اما از می بایست به آرمان های این نظام فکر می کردیم که خوشبختانه همه این سختی ها هیچگاه ما را ناامید نکرد.

وی خاطر نشان کرد: با تمام مشکلات موجود در کشور، مهم این مسئله است که مقاوم باشیم و از قدرت تدبیر خود به درستی استفاده کنیم.

قالیباف به تورم و مشکلات موجود در جامعه اشاره ای کرد و گفت: کسی امروز در ایران نیست که  بحث تورم و گرانی را حس نکرده  و آسیب ندیده باشد، بیکاری دغدغه همه خانواده هاست که یک بخش آن به عدم وجود شغل است و بخش دیگر آن با توجه به اینکه کار، جوهره و مایه حیات و عامل هویت بخش انسان است.

وی افزود: در بسیاری از خانواده های مرفه این دغدغه بیکاری وجود دارد و بسیاری از خانواده ها حاضرند تا فرزندشان در اداره و جایی دیگر مشغول شود و خودشان هزینه و حقوق فرزندشان را به او بدهند زیرا بسیاری از همین خانواده ها در صحبتی که با بنده داشته اند درد و دل کرده اند که فرزندشان به دلیل بیکاری افسردگی گرفته است.

بی توجهی به سوء مدیریت حتی دامن دین را هم خواهد گرفت

وی به پیشرفت ایران در علوم مختلف و وجود معادن و پتانسیل های انسانی و … موجود در کشور اشاره کرد و گفت: چالش های کشور ناشی از سوء تدبیر در اداره کشور است، و قبل از اینکه  تحریم ها کشور را دچار مشکل کند سوء تدبیر، ایران را دچار چالش کرده است.

وی افزود : اگر به چالش سوء مدیرتی که امروز دامن کشور را گرفته توجه نکنیم حتی دین ما را نیز به خطر خواهد انداخت.

وی در خصوص حماسیه سیاسی و اقتصادی مد نظر رهبری گفت: حماسیه سیاسی که انشالله در ۲۴ خرداد که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است محقق خواهد شد اما به منظور حماسه اقتصادی ما نباید پس از ۳۰ سال گونه ای تصمیم بگیریم که پشیمان شویم.

کشور نیازمند عقلانیت بر بستر معنویت  است / کارنامه در انتخاب فرد اصلح  بسیار مهم است

قالیباف تصریح کرد: مردم می بایست به دور از احساسات و بدون توجه به شعار زدگی فرد اصلح را انتخاب کنند زیرا کشور نیازمند عقلانیت بر بستر معنویت به منظور حرکت است و باید در اداره کشور واقع بین بود.

وی گفت: در انتخاب فرد اصلح کارنامه افراد بسیار مهم است و بنده نیز در دوران خدمتم در شهرداری  تهران کمتر در تلویزیون حضور می یافتم زیرا معتقد بودم با کار باید با مردم صحبت کرد.

فرمانده سابق ناجا به دوران خدمتش در نیروی انتظامی گذری زد و و خطاب به مردم گفت: یادتان است در دورانی که بنده فرماندهی ناجا را بر عهده داشتم با مردم حرف نزدم و تنها با گذرنامه های جدید و راه اندازی پلیس ۱۱۰ که پل ارتباطی بین مردو و پلیس بود صحبت می کردم.

سیستم اداری کشور یک سیستم فسیل و از پا در آمده است

وی عنوان کرد: سیستم اداری کشور یک سیستم فسیل و از پا در آمده است و این سیستم باید به روز شود، زیرا بسیاری از مفاسد اداری نتیجه همین سیستم فاسد اداری است که بخشی از قوانین آن متعلق به قبل از انقلاب است که قوانین آن به دلیل نبود یک چهره،تحول خواه تغییری نکرد.

شهردار تهران به سابقه مدیرتی خود در شهرداری تهران و افتتاح پرژه ها دوران مدیرت خود از جمله اتوبان امام علی(ع)  اشاره کرد و گفت: بنده در دوران مدیریتی خود قولی را نداده ام که عملیاتی نکرده باشم.

ظرف دو سال مشکل تورم را حل خواهم کرد

قالیباف ادامه داد: قول می دهم ظرف مدت دوسال حتماً موضوع تورم و گرانی و بی ثباتی در عرصه اقتصادی را پایان دهم ، و به گونه ای رفتار کنم که هر نیم سال مردم این تغیرات را در زندگی خویش احساس کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: هم در سطح ملی و هم در سطح محلی با برنامه ریزی هایی که انجام داده ام برای تمام نقاط کشور برنامه دارم.

وی به مشکل اصلی استان یعنی آب گریزی زد و گفت: تأمین آب استان یزد می بایست از منبع پایدار تأمین شود و با توجه به موقعیت و وجود معدن در یزد این استان می توان، به چهار راه حمل و نقل ترانزیت کشور تبدیل شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  یادآور شد: با توجه به بافت تاریخی  یزد این استان می تواند از این موقعیت گردشگری خود نیز استفاده کند، که  در صورت توفیق خدمت به مردم این برنامه ها را عملیاتی خواهم کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page