حقوق معلمان و فرهنگیان افزایش یابد/ رکن اساسی آموزش و پرورش معلمان هستند

دسته: نماینده مردم بافق در مجلس
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 4 اردیبهشت 1397

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه تعریف و تمجیدها مشکلات معلمان را حل نمی کند، ادامه داد: علت اصلی بروز مشکلات حوزه تعلیم و تربیت کشور فراموش کردن رکن اساسی آموزش و پرورش یعنی معلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا صباغیان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: هفته معلم پیش رو است که در این ایام معلم گرامی داشته می شود، اما اگر می خواهید معلمان و فرهنگیان را گرامی بدارید، باید پاشنه های کفش را کشیده و حقوق زیرمجموعه خود را افزایش دهید.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی افزود: چگونه است که حقوق وزارتخانه های صنعت، نفت، علوم و تحقیقات و بهداشت و درمان از قانون مدیریت خدمات کشوری عبور کرده و افزایش حقوق داشته اند، اما معلمان باید برای امرار معاش خود به مشاغل دیگری چون کشاورزی، بقالی و رانندگی آژانس روی آورند.

وی با بیان اینکه این جلسات و تعریف و تمجیدها مشکلات معلمان را حل نمی کند، ادامه داد: آیا می دانید چرا تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش به اهداف بلند خود دست نیافته است؟ آیا علت آن را بررسی کرده اید؟ علت اساسی آن فراموش کردن رکن اساسی آموزش و پرورش یعنی معلمان است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخلاف بیشتر کشورها که معلمان از حقوق و مزایای مکفی برخوردارند و گاهی در سطح وزرا حقوق می گیرند، در کشوری مانند افغانستان اگر معلمی تصادف کند و وکیلی از سوی او به دادگاه مراجعه کرده و از حق معلم دفاع می کند، اما در کشور ما معلمان و فرهنگیان نه تنها از حقوق مناسب برخوردار نیستند، بلکه از تشکل صنفی که امروز بقال، نانوا، کارگر و حتی صابون پز از آن برخوردار است، از آن برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه داشتن تشکل صنفی هزینه ای ندارد، افزود: در دنیای امروز تشکل صنفی از حقوق اولیه هر صنفی بوده و در قانون اساسی بر روی آن تاکید شده است و تشکل صنفی بزرگترین مدافع حقوق معلمان است و اگر تشکیل شود از حقوق معلمان دفاع می کند.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از وزرا به وزیر قبلی اعلام کرد که حقوق معلمان را به طرح حمایتی به ۶۰۰ هزار تومان رساندم و اینگونه از آموزش و پرورش حمایت کردم، اینکه گرامی داشت نیست لذا امیدوارم که نمایندگان به طرحی که فردا در پیش است رأی مثبت دهند./


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page