وقوع دو توفان متفاوت در ایران و آمریکا/تهران محور دیپلماسی عمومی و واشنگتن درگیر تخلیه شهرها

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 9 شهریور 1391

وقوع دو توفان متفاوت در ایران و آمریکا/تهران محور دیپلماسی عمومی و واشنگتن درگیر تخلیه شهرها
در شرایط فعلی که سران و مقامات از 110 کشور جهان در تهران گرد هم می‌آیند تا بزرگترین اجتماع پس از اجلاس سالانه سازمان ملل را برگزار کنند، فرمانداران ایالات جمهوری‌خواه آمریکا مناظرات و جلسات انتخاباتی خود را تعطیل کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، کارشناسان هواشناسی از روزهای اخیر خبر دادند که یک طوفان بزرگ به نام آیزاک آمریکا را دگرگون خواهد کرد.

هفت سال پیش بود که توفان شدیدی نیواورلئان آمریکا را درنوردید. این توفان که کاترینا نام گرفت خسارات زیادی به جا گذاشت.

چند روز گذشته کارشناسان هواشناسی هشدار دادند که توفانی شدید و مشابه کاترینا تا سه شنبه شب به سواحل ایالت لوئیزیانا می‌رسد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، به مردم این منطقه هشدار داد که خودشان را به “دست تقدیر” نسپارند و به هشدارهای مربوط به تخلیه خانه‌هایشان عمل کنند.

این توفان که آیزاک نام دارد، تاکنون در کشورهای حاشیه خلیج مکزیک خسارات زیادی بر جای گذاشته و هم‌اکنون به آمریکا رسیده است. در این راستا رییس جمهور آمریکا از تمام ساکنان سواحل خلیج مکزیک خواست تا خانه‌هایشان را ترک کنند.

اوباما همچنین در دو ایالت لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی اعلام وضعیت اضطراری کرده است و فرماندار لوئیزیانا که از جمهوری خواهان و طرفداران پر و پا قرص “رامنی” است، به خاطر شرایط به وجود آمده در گردهمایی انتخاباتی حزبشان شرکت نمی کند.

در حالی که آمریکا پس از گذشت چندین سال از وقوع کاترینا این بار با آیزاک روبرو است، توفان اخیر آزمونی مجدد برای مقامات آمریکاست که بازسازی مناطق آسیب دیده را این بار بدون توجه به تبعیض نژادی و قومیت‌گرایی آغاز کند.

در این سوی جهان و در تهران نیز طوفان دیگری برپا شده است؛ ایران میزبان نشستی شده که در ان مقامات و سران 120 کشور جهان حضور دارند.

در شرایط فعلی که سران و مقامات از 110 کشور جهان در تهران گرد هم می‌آیند تا بزرگترین اجتماع پس از اجلاس سالانه سازمان ملل را برگزار کنند، فرمانداران ایالات جمهوری‌خواه آمریکا مناظرات و جلسات انتخاباتی خود را بر اثر طوفان شدید تعطیل کردند.

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد 70 درصد منابع انرژی و دو سوم جمعیت جهان را دارا هستند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page