انگار همین دیروز بود …. به بهانه روز معلم

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 11 اردیبهشت 1403

بنام یزدان پاک

به بهانه ” روز معلم ”

سلام بر معلمان” دیروز” و دانش آموزان ”  پریروز ”

روزتان مبارک

[  ]انگار همین دیروز بود که ” آقای میری ” معلم جبر به نشانه اعتراض حل نکردن معادله درجه دوم‌های که همه دلتای ان‌منفی بودند وخود میدانست حل نمیشود و فقط میخواست بداند که ما ابن‌مطلب را درک‌کرده ایم که نکرده بودیم ” آقای شکوهی ” مدیر دبیرستان را سرکلاس آورد وبا زبان زرگری گفت ” این دانش آموزان چگونه میخواهند مملمان آینده بشوند ؟ ” که این جمله برای من عجیب و غیر باور بود و فگر میکردم همیشه  دانش آموز می مانیم .

[  ]انگار همین دیروز بود که ” آفای برغون ” معلم عربی به ما می آموخت که باب مفاعله را درست ادا کنیم و هنگام خمیازه کشدن  دست جلو دهنمان بگیریم و به جای سلام سر تکان ندهیم .

[  ]انگار دیروز بود که ” آقای اعرافی ” با ان لهجه شیرین فرق s جمع را با آپستروف اس را به ما می آموخت و ضمن آموزش زبان انگلیسی درس زندگی را درخلال ان آموزش میداد و رفاقت با همکلاسی های معلمان آقایان دهقانزاده و فتوحی و سوار دوچرخه شدن با ایشان و رساندنشان تا ترمینال اتوبوس بین شهری نمونه مردمی بودنش بود .

[  ]انگار دیروز بود که ” آقای مختاری ” مدرس تاریخ و درس زندگی را درگوشمان زمزمه میکرد.

[  ]انگار دیروز بود که آقایان ” سادات الحسینی و آتشی و ریخته گر زاده  مرحوم‌چرخکار ” جبر ومثلتات و هندسه وریاضیات جدید  زندگی را برایمان در قالب دروس ریاضی به ما می آموختند .

[  ]انگار دیروز بود که ” اقایان خوشحال وکوشا و  مرحوم کاظمی ” معلمان فیزیک و  مکانیک  بطور فیزیکی درس را به ما و معلم و همکلاسی فقیدمان ” مرحوم صادقی ” آموزش میدادند.

[  ]انگار دیروز بود ” آقای اشرفی ” معلم شیمی به بهانه آموزش شیمی ” درس شرف و آزادگی ” را خصوصا وقتی به مبحث ” شیمی آلی و نفت ” میرسیدیم ، را به ما یاد داد.

[  ]انگار دیروز بودکه ” مرحوم حدادیان  و ملک ثابت ” معلمان فارسی ، ثابت قدم ماندن چون آهن رادر قالب ادبیات بما آموختند و یادمان دادند که درست املا بنویسیم وهرگز چیزی را  به دیگران دیکته نکنیم  درست حرف بزنیم  و انشا بنویسیم .

[  ]انگار دیروز بود که ” آقای ملک زاده ” معلم جغرافیا به ما آموخت که حواسمان به جغرافیای زندگی مان باشد .

[  ]انگار دیروز بود که معلم های دینی مان از صمیم قلب ” دین و زندگی ” را به ما آموختند .

[  ]انگار دیروز بود که ” آقای افضلی ” درست زیستن را درقالب درس زیست شناسی به ما آموختند .

[  ]انگار دیروز بود که ” آقای دشتی ” چگونه زندگی کردن در اجتماع را به بهانه درس اجتماعی به ما آموختند .

[  ]انگار دیروز بود که ” آقای خدایی ” ورزش را فقط محدود به دویدن دنبال توپ ندانسته و نوع نفس کشیدن را به ما آموخت و فرمود که اولین ورزش درست نفس کشیدن است .

[  ]انگار دیروز بود ….

همه اینها گذشت و میگذرد و ما میرویم و میماند ناممان و مهربانی هایمان

ارادتمند سرهنگ بازنشسته علی امیریان ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page