نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی :دستگاه های امنیتی و مسئولین توجه کنند اگر حقوق شهر دیده نشود بنده تکلیفم را چه در مجلس و چه در شهرستان انجام خواهم داد

دسته: نماینده مردم بافق در مجلس
یک دیدگاه
شنبه - 15 اردیبهشت 1397
دستگاه های امنیتی و مسئولین توجه کنند اگر حقوق شهر دیده نشود بنده تکلیفم را چه در مجلس و چه در شهرستان انجام خواهم داد

محمدرضا صباغیان در شانزدهمین جلسه گزارش دهی کارگروه مطالبات مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق در امامزاده عبدالله گفت: جلسه کارگروه جلسه ای است که الان که من در مجلس هستم احساس می کنم چقدر برای بافق نیاز بوده و ای کاش 20سال قبل یک تشکل یا گروهی از مسئولین شهرستان تشکیل شده بود و این سرمایه گذاری و خواسته های مردم را دنبال می کردند شاید امروز وضعیت بهتری داشتیم و دلیل آن هم این است که از سال 93 اتفاقاتی که افتاد و مردم به دلیل اجحافی که در حق خود و شهرشان شده بود به صحنه آمدند.

محمدرضا صباغیان در شانزدهمین جلسه گزارش دهی کارگروه مطالبات مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق در امامزاده عبدالله گفت: جلسه کارگروه جلسه ای است که الان که من در مجلس هستم احساس می کنم چقدر برای بافق نیاز بوده و ای کاش ۲۰سال قبل یک تشکل یا گروهی از مسئولین شهرستان تشکیل شده بود و این سرمایه گذاری و خواسته های مردم را دنبال می کردند شاید امروز وضعیت بهتری داشتیم و دلیل آن هم این است که از سال ۹۳ اتفاقاتی که افتاد و مردم به دلیل اجحافی که در حق خود و شهرشان شده بود به صحنه آمدند.

وی در ادامه افزود: این جلساتی که تا امروز استمرار دارد به برکت حضور شما مردم است و تا این مدت هم صورتجلسه ۹شهریور سال ۱۳۹۳پیگیری شده و درصد زیادی از بندهای آن انجام شده است.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور به بحث گندله سه چاهون اشاره و بیان داشت: گندله امروز نزدیک به ۵۰درصد در این شرایط سخت اقتصادی پیشرفت داشته است و عدد۴۸۰میلیارد تومان عدد بزرگی است که در این شهر سرمایه گذاری شده است.

صباغیان به بندهای صورتجلسه پرداخت و تصریح کرد: یکی از بخش این بند فولاد است که جلسات مختلفی برگزار شده و متاسفانه به جایی نرسیده است و طبق صحبت های مدیر عامل جلساتی برگزار شد و تا یک ماه آینده بخش خصوصی با مشارکت سنگ آهن کار خود را آغاز می کند و این بخش مهم تکمیل کننده فولاد می شود.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث۵/۲۸درصد نیز از فولاد خوزستان گرفته شد ولی به سازمان تامین اجتماعی داشته شد در خصوص ۱۵درصد نیز ما تاکید داشتیم که به شهر داده شود که علیرغم پیگیری هایی هم که داشتیم هنوز عملیاتی نشده است. ۱۶ بند وزیر هم تقریبا به طور کامل اجرا شده است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی به بیان وظایف نمایندگان پرداخت و افزود: نماینده مجلس وظیفه نظارت و قانون گذاری را دارد و واقعا مصیبتی که امروز کشور ما به آن مبتلا است برمی گردد به این که نمایندگان مجلس وظیفه ذاتی خود را انجام نمی دهن اختلاس ها و سوء استفاده هایی که در کشور است از کوتاهی ما نمایندگان است.

صباغیان در خصوص مسئله میشدوان و آنومالی شمالی گفت: با فرماندار جلسه ای با رئیس تهیه تولید مواد معدنی گرفتیم و گفتم بافق شهرستانی است که خود نیاز به خوراک این معادن دارد و باید به خود سنگ آهن داده شود و پیگیری هایی از جانب مدیرعامل و فرماندار انجام شده است در خصوص کارخانه فسفات نیز قرار بود کارخانه بزنند ولی این کار را نکردند که جلسه ای با حضور مدیر در شهرستان برگزار و مشکل آب و زیرساخت حل شد و اگر این کار را نکردند باید معدن گرفته و به بخش دولتی برگردد.

صباغیان در ادامه گفت: در این راستا جلسه ای با کرباسیان معاون وزیر گرفته و موارد مطرح شده را به وی ابلاغ کردم و داستان اعتراضات سال ۹۳،۷۹و ۹۰ را گفتم و عرض کردم اگر بخواهید خارج از این قائده حرکت کنید و به خواسته ای مردم عمل نکنید ما خودمان با مردم صحبت می کنیم و باید به شهرستان داده شود. در این راستا رایزنی هایی انجام شده و قرار شد ۶۰درصد از آنومالی و معدن میشدوان را به بافق بدهند.

وی همچنین به جلساتی که با وزرا و معاونین وزرا و طرح ها و نطق هایی که در مجلس ارائه داده بود توضیحاتی ارائه داد.

عضو کمیسیون شوراها همچنین به برگزاری جلسه با نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اشاره و افزود: در خصوص تامین پزشک پلی کلینیک دستور داد که پزشک از بهداشت و درمان پزشک بدهند و ما هزینه آن ها را پرداخت می کنیم.

صباغیان گفت: با پیگیری های انجام شده مجوز منطقه ویژه اقتصادی برای بافق گرفته شده است.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های امنیتی و مسئولین توجه کنند اگر حقوق شهر دیده نشود بنده تکلیفم را چه در مجلس و چه در شهرستان انجام خواهم داد در این زمینه مسئولین توجه و اطلاع رسانی کنند.

صباغیان همچنین در خصوص شرکت شهداب افزود: سال های زیادی است که در این شهر در حال استخراج سنگ معدن است و هیچ خشتی هم برزمین نگذاشته که در این زمینه هم به آقای عسکری وهم مسئولین تاکید می کنم اگر این اتفاق نیفتند حتما در بحث کاری و موضوع برداشت معادن باید تجدید نظر کنند اینکه در این شهر سنگ استخراج و در جای دیگر کارخانه بزند درست نیست و حق مردم است و باید تجدید نظر کنند

نماینده مردم بافق به موضوع حوزه انتخابیه پرداخت و بیان داشت: کمیسیون شوراها دو نماینده به استان یزد داده است که باید در صحن مجلس باید رای گیری شود و امیدواریم تا نیمه امسال به تصویب برسد که نماینده به حوزه مهریز و به یزد داده می شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان درباره مرز جغرافیایی اردکان و بافق گفت: اینکه دوستان دنبال میکنند تشکر می کنم یک مرز و حقوقی بوده که جدا شده و اسناد و مدارک هم موجود است که حق بافق ضایع شده ولی ضایع شدنی است که در چارچوب قانون انجام شده است هنوز یک بخش هایی است که از لحاظ اسمی مال شهرستان از لحاظ خطی در منطقه اردکان است که چند نفر حقوقی گرفتند من در این خصوص به سهم خودم می توانم در چارچوب قانون حرکت کنم و راه، راه حقوقی است منتها بحثی ست که مسئولین استانی و کشوری هم باید توجه کنند وما هم خواهیم گفت. بحث دی۱۹ ومعادنی که در حوزه شهرستان است باید به بافق برگردد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 15 اردیبهشت 1397 - 2:34 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کاش قضیه شهداب(مرغ )و مبارکه اصفهان (عقاب) را هم مینوشتید……

You cannot copy content of this page