مشارکت خیرین در بخش درمان شهرستان ضعیف است

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 15 آبان 1391

رئیس بیمارستان ولی عصر(عج) بافق با بیان این موضوع که بیمارستان بافق در قالب بیمارستان های عمومی به ارائه خدمات می پردازد، گفت: چون جمعیت شهرستان زیر 50 هزار نفر است وجود 4 متخصص؛ زنان، جراحی، اطفال و داخلی و در کنار آن متخصص بیهوشی اجباری و دستورالعمل این را بیان می کند و بقیه موارد بصورت پاره وقت و اگر این امکان برای وزاتخانه فراهم شود که متخصصی بفرستد در این خصوص اقدام می شود

دکترعلی محمدافشاری در زمینه جذب متخصصان، ادامه داد: خوشبختانه با پیگیرهایی امام جمعه، فرماندار و  مسئولین دانشگاه که از ابتدای سال انجام گردید از ابتدای این ماه توانستیم متخصصین جدیدی را جذب نماییم.

وی با اشاره به ضرورت استقبال مردم، اضافه کرد: متخصص چشم 3 روز در هفته بصورت تمام وقت در بیمارستان مشغول به کار شده و متخصص رادیولوژی نیز  از یک روز به 3 روز افزایش یافت و در زمینه جذب روانپزشک ابلاغ صادر و در مراحل نهایی است.

وی کمبود پزشک بومی شهرستان را یکی از مشکلات بخش درمان بافق دانست و افزود: پزشک عمومی نیز 2 نفر تا کنون جذب شده و 2 پزشک عمومی دیگر نیز در آستانه استخدام هستند.

دکتر افشاری در زمینه انتقاد شهروندان در خصوص استفاده از آمبولانس های بخش خصوصی در بیمارستان بافق، تصریح کرد: سیاست کلی وزارتخانه برای نقل و انتقال بین بیمارستانها بدلیل افزایش کیفیت خدمات و کم شدن هزینه ها بهره از بخش خصوصی است و در استان یزد نیز به همین منوال اعزام بین بیمارستان ها در شهر یزد و دیگر شهرستان ها  توسط بخش خصوصی صورت می گیرد و سیاست کلی دانشگاه است.

وی یادآورشد: در موردی که اخیرا در ارائه خدمات به یکی از بیماران بی نظمی صورت گرفته بود نیز علاوه بر تذکر کتبی، حداکثر کسورات نیز در صورت وضعیت پیمانکار اعمال گردید.

رئیس بیمارستان بافق در خصوص نحوه تامین هزینه های این بیمارستان، عنوان داشت: طبق قانون بیمارستانهای دولتی خودگردان هستند و باید هزینه های خود را از محل درآمدها تامین کنند و کمک چندانی صورت نمی گیرد و بجز برخی مساعدت های عمرانی و موردی کمک چندانی از سوی وزارتخانه و دانشگاه انجام نمی شود.

دکتر افشاری با ضعیف ارزیابی نمودن مشارکت خیرین در بخش درمان شهرستان و دعوت برای همکاری و مشارکت بیشتر در این بخش، خاطرنشان کرد:  ایجاد زمینه جلب مشارکت  خیرین در بخش درمان، نیاز به کمک و همراهی از سوی امام جمعه و مسئولین و نیز رسانه های شهرستان برای فرهنگ سازی برای انجام این مهم دارد.

وی اضافه کرد: البته برخی همکاریهایی که از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق صورت گرفته است ولی نیاز است برای بالا رفتن سطح و امکانات، مردم و خیرین به این سمت سوق داده شوند.

رئیس بیمارستان بافق با مطلوب ارزیابی نمودن امکانات این بیمارستان در مقایسه با دیگر بیمارستانهای مشابه، به شهروندان توصیه کرد: اگر زمانی نیازمند به خدمات درمانی شدند ابتدا به بیمارستان بافق مراجعه کنند تا بیمارستان شهر ارتقا پیدا کند و از طرفی امکاناتی مهیا شده که اگر استفاده نشود از بین میرود و در صورتی که امکان درمان مورد نظر مهیا نبود این بار به مرکز استان مراجعه کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page