بررسی سلامت روستاها در جلسه مشترک بخشدار، دهیاران و شبکه بهداشت و درمان بافق

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 30 آذر 1402

با حضور بخشدار و دهیاران روستاهای بخش مرکزی و کارشناسان آموزش سلامت و بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بافق در خصوص اولویت های بهداشتی نیازسنجی شده در سطح روستاها هم اندیشی شد.

رحیمی پور بخشدار بافق در این جلسه از آمادگی لازم برای همکاری با مرکز بهداشت و رفع حداکثری مشکلات مربوط به سلامتی مردم روستا خبر داد و گزارشی در خصوص اختصاص بودجه برای خرید دو دستگاه نیسان برای جمع آوری زباله ، آسفالت کانال های گاز و ارائه برنامه جمع آوری زباله در سطح روستاها ارائه نمود.

حسینی نسب کارشناس مسئول آموزش سلامت نیز در این جلسه ضمن بیان اولویت های بهداشتی نیازسنجی شده، علل رفتاری و غیر رفتاری این مشکلات را بیان نمود و گفت:  نیازسنجی بهداشتی دو سالانه هست و تا پایان امسال بایستی ۷۵درصد مشکلات نیازسنجی شده مرتفع گردد.

زکی زاده کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بافق نیز در خصوص دفع غیر بهداشتی زباله و مشکلاتی که در آینده گریبان مردم را می گیرد صحبت نمود و گفت: دفع غیربهداشتی زباله و همچنین غذا دادن به سگ های بدون صاحب مشکل افزایش تعداد این سگ ها ، افزایش بیماری هاری و بیماری های مربوط به پشه ی آئدس و سالک را افزایش می دهد.

وی راهکارهایی برای دفع بهداشتی زباله در روستا بیان نمود.

در پایان دهیاران روستاها نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای مرتفع کردن مشکلات بهداشتی اعلام کردند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page