نکات بهداشتی مهم در سفر های نوروزی

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 23 اسفند 1390

 بسیاری از خانواده ها در ایام عید به مسافرت به گوشه و کنار این سرزمین زیبا می روند تا خستگی کار و فعالیت را بر طرف سازند از جمله نکات مهم بحث بهداشت مواد غذایی می باشد کشور ما از مواهب طبیعی کم نظیری برخوردار است ولی متاسفانه از نظر امکانات پذیرایی و به کار بردن موازین بهداشتی فقیر می باشد در نتیجه رعایت نکات زیر ضروری به نظر می رسد:

 1-از خریداری غذاها یا میان وعده های بین راهی مثل حبوبات پخته ،باقلی و لواشک خودداری کنید.

 2-ممکن است با توجه به مدت تعطیلات و احتمالا تعجیل در ساعات حرکت در تهیه غذا کوتاهی شود در نتیجه به پختگی کامل غذا ها توجه نمایید.

 3-احتمالا در یک منطقه روستایی توقف میکنید و شما را به خوردن شیر تازه،بستنی یا پنیر محلی دعوت می کنند(تحت عنوان غذای محلی و طبیعی)لذا در مصرف این گونه مواد اندکی تامل کنید تا سفر خوبی داشته باشید.

 4-بدلیل حساسیت بالای کودکان از خوراندن غذاهای مانده به آنان جدا خوداری کنید و از غذاهای تازه استفاده کنید.

 5-در طول سفر از آب سالم استفاده کنید اگر در کنار نهر آبی توقف کردید شاید به فکر استفاده از این آب بیفتید در حالی که شما از ماهیت آن هیچ اطلاعی ندارید لذا حتما قبل از مصرف آن را بجوشانید.

 6-قبل از مصرف غذا خود و همراهیانتان، مخصوصا کودکان را به شستن دستها دعوت کنید.

7-در صورت امکان از رستوران های معتبر بین راهی استفاده کنید و تا حد امکان از خوردن خورشت ها ،کباب کوبیده،سالاد الویه و همبرگر خودداری کنید زیرا خورشت ها قابلیت گرم کردن چندین باره را دارند و مواد اولیه کباب کوبیده و همبرگر و سالاد الویه نیزبرای ما مشخص نیستند.

پیشاپیش ایام و سال خوبی را برای شما آرزومندم

 سعیدیان


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page