واکنش سازمان جهانی کار به شکایت کارگران ایران/ اعتراض به دادگاه اداری ILO رفت

دسته: اخبار ایران , کارگری
بدون دیدگاه
جمعه - 31 خرداد 1392
دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران از ثبت شکایت کارگران در دادگاه اداری سازمان جهانی کار به دلیل تحریم ارائه خدمات فنی به کارگران ایرانی از سوی این سازمان خبر داد و گفت: واکنش اولیه مقامات ILO ارائه دلایل حاشیه ای و حرف های تکراری گذشته بوده است.

آرش فراز در گفتگو با مهر درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای طرح شکایت از سوی نمایندگان کارگرانی که در یکصد و دومین اجلاس جهانی کار در سازمان جهانی کار حضور یافته بودند، گفت: شکایت کارگران درباره توقف چندین ساله ارائه خدمات فنی از سوی ILO به کارگران ایرانی به دادگاه اداری سازمان جهانی کار تحویل داده شد.

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران اظهار داشت: نمایندگان مجمع که در اجلاس امسال سازمان جهانی کار شرکت کرده بودند، علاوه بر شکایت کتبی در دادگاه دیوان داوری ILO، این موضوع را به صورت شفاهی نیز با “گای رایدر” مدیرکل سازمان بین المللی کار نیز مطرح کردند.

فراز درباره واکنش مقامات سازمان جهانی کار از تصمیم نمایندگان کارگران ایران برای شکایت از این سازمان به دلیل قطع ارائه خدمات فنی به کارگران ایرانی و اعمال تبعیض در این باره خاطر نشان کرد: متاسفانه پاسخ روشنی از سوی مسئولان این سازمان داده نشد و تنها یک سری حرف های تکراری مطرح شد.

این مقام مسئول کارگری با تاکید بر طرح برخی مباحث حاشیه از از سوی مسئولان سازمان جهانی کار درباره کارگران ایرانی، اظهار داشت: در هر صورت شکایت در مراحل اداری خود قرار گرفته است اما زمان دقیق پاسخگویی دادگاه اداری سازمان بین المللی کار مشخص نیست.

وی همچنین از بازگشت نمایندگان کارگران ایران از یکصد و دومین اجلاس سازمان بین المللی کار خبر داد و تصریح کرد: نمایندگانی از دولت، کارفرمایان و کارگران ایران مانند سالهای گذشته در اجلاس امسال شرکت کرده بودند که با اتمام مباحث اصلی اجلاس به کشور بازگشته اند.

به گزارش مهر، پیش تر نمایندگان کارگران در مجمع عالی از قطع ارائه خدمات فنی توسط سازمان جهانی کار به کارگران ایرانی به صورت یکطرفه و تبعیض آمیز خبر داده بودند. در این راستا، قرار بود در خلال برگزاری اجلاس امسال سازمان جهانی کار که تا روز گذشته در مقر اصلی این سازمان در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار شد، موضوع شکایت کارگران ایران از رفتار تبعیض آمیز ILO رسما مطرح شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page