اعتیاد

دسته: علمی - پزشکی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 6 مهر 1391

اعتیاد پاسخ فیزیولوژی بدن به مصرف مکرر موادی است که استفاده از آن باعث تسکین و آرامش ونشاط زود گذر برای فرد می گردد وبه همین علت شخص را مجبور می کند برای رسیدن به این اثر، مجددا از این ماده استفاده کند و در واقع اعتیاد یک مسمومیت مزمن است که برای شخص روز به روز وابستگی بیشتری فراهم کرد و پس از مدتی که از مصرف بگذرد لازم است مقدار مصرف خود را بالا ببرد تا به همان اثر اولیه دست یابد به همین علت فرد معتاد روز به روز نیازمند مصرف بیشترماده مخدر است .
انواع مواد مخدر :
۱- تریاک : رایج ترین و قدیمی ترین ماده مخدر موجود در جهان است که پس از مصرف احساس لذت ونشاط به فرد می دهد .
۲- مرفین : از تریاک گرفته می شود ودر واقع ماده موثر تریاک وبه دو صورت مایع وپودر مصرف می شود واثرات آن از تریاک قویتر است .
۳- هروئین : هروئین یک ترکیب شیمیایی است که باید در آزمایشگاه ساخته شود برعکس تریاک و مرفین که به صورت طبیعی وجود دارد هروئین به صورت پودر سفید رنگی است که اثرش سه برابر مرفین است شخص معتاد هروئین در حال چرت زدن است وچشمانی خمار و قرمز دارد .
۴- کوکائین : مصرف کوکائین باعث ایجاد توهم است وشادی زیادی در اثر استفاده از کوکائین حاصل می شود و استفاده کنندگان از کو کائین گاه برای رسیدن لذت جنسی بیشتر از این ماده استفاده می کنند اثر روانی کو کائین از هرو ئین بیشتر است .
۵- ال. اس .دی : نوع دیگری از ماده توهم زا ست که بیشتر منجر به اعتیاد روانی می شود وهمانند کوکائین آثار جسمی آن کمتر است .
۶- آمفتامین : این ماده محرک زا وبا تحریک سیستم عصبی فرد را بیدار نگه می دارد لذا مصرف آن بین دانشجویان در شب های امتحان که نیاز به کم خوابی دارند نتیجه بخشی خوبی دارد و فرد را سر حال و سر پا نگه می دارد بی خبر لز آنکه اعتیاد آور است و عوارض سوء آن به تدریج و با مصرف بیشتر ظاهر می گردد .
۷- حشیش : عمدا در داخل سیگار جاساز می شود و ممکن است به این طریق به دیگران تعرف شود وفرد در مقابل بدون آنکه بداند باچه سمی روبه رو ست به نیت استفاده از سیگار آن را مصرف می کند . خواب آرامش بخش ؛تشدید عواطف واحساسات ، لذت بخش بودن زمان ومکان از تظاهرات استفاده از حشیش است وقتی تاثیر دارو تمام می شود شخص احساس بدی پیدا می کند واحتمال ارتکاب جرم زیاد میشود وفرد رابه سمت مصرف موادی چون هروئین سوق می دهد .
۸- قرص های شادی آور : امروزه دارو های شیمیایی متعددی با نام های گوناگون ، اشکال فراوان ورنگ های متنوع وارد بازار می شود که در آزمایشگاه های خاصی تولید می گردد و مصرف این مواد که متاسفانه امروز در بین جوانان ومخصوصا در شهر بزرگتر رایج شده است بلایی است که متوجه آینده فرزندان این مرزو بوم است به واسطه ظاهر زیبا وگول زننده شان که شبیه قرص می باشد ممکن است فرد نوجوان را اغفال کند به اصطلاح احساس کند که به قول امروزی ها کار با کلاسی انجام می دهند . مصرف این مواد انواع اثرات شادی آور ، توهم زا‌، افزایش دهنده احساس لذت جنسی را به همراه می آورد ولذا نوجوان بی خبر از هرجا با استفاده از آن قدم در راه اعتیاد به این مواد مخدر ومخرب خواهد گذاشت .
با آرزوی سلامتی
دکتر محمد رضا آیت اللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 6 مهر 1391 - 6:11 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای دکتر امیدوارم هیچ بنی بشری به دام مواد خانمانسوز مخدر نیفتد.خداوند از سر تقصیرات کسانی که این مواد افیونی را پخش می کنند و مسئو لینی که در مبارزه با آن کوتاهی می کنند،نگذرد

You cannot copy content of this page