رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق: 10 هزار کارگر درواحدهای کارگاهی بافق فعاليت مي کنند

دسته: اجتماعی , کارگری
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 10 اردیبهشت 1393

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق با اشاره به وجود 350 واحد کارگاهي کوچک و بزرگ در این شهرستان، گفت: 10 هزار و 366 نفر کارگر در اين واحدها فعاليت مي کنند.

125

علی اصغر نوری شادکام با گرامیداشت 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر، اظهارکرد: کارگران مهمترین نقش را در تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار امسال ایفا می کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق ادامه داد: اين قشر زحمتکش و خدوم همواره باید مورد توجه و حمایت دولت و کارفرمایان قرار گرفته و از تلاش های آنها قدردانی شود.

وی با اشاره به وجود 350 واحد کارگاهي کوچک و بزرگ در شهرستان، افزود: 10 هزار و 366 نفر کارگر در اين واحدها فعاليت مي نمايند.

وی درباره مباحث اشتغال گفت: نرخ بیکاری در سال 92 در شهرستان تک رقمی و از 10و دو دهم درصد به 6 و نیم درصد کاهش يافته است.

وی در خصوص بیمه بیکاری نيز گفت: براي 25 نفر مزایای بیمه بیکاری در سال گذشته برقرار شد و تاکنون ادامه دارد.

نوري شادکام افزود: از تقاضاي 9 واحد صنفي و توليدي متقاضي تخفيف بيمه موضوع بند «و» ماده هشتاد در سال گذشته 6 مورد با جذب نیروی جدید از این تخفیف بیمه ای استفاده کردند.

وی با اشاره به نقش تشکل ها در پیگیری مسایل کارگری و کارفرمایی گفت: 2 تشکل کارگری فعال در سطح کارگاه های شهرستان بافق فعال است.

وی در زمینه بازرسی و تلاش برای کاهش حوادث در محیط های کار، گفت :در سال گذشته، کاهش 45 درصدی حوادث را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

وی ضمن اعلام اين مطلب که 304 مورد بازرسی موردی و ادواری توسط حوزه بازرسی این اداره در سال گذشته انجام گرديده، خاطرنشان کرد: 23 کميته حفاظت و ایمنی در شهرستان فعال است.

وی افزود: امیدواریم با رعایت موارد ایمنی و دستور العمل ها و اتخاذ تدابیر مناسب امسال شاهد هيچ گونه حادثه اي براي کارگران عزيز نباشيم.

علی اصغر نوری خاطرنشان کرد: با راه اندازی اولين هئیت حل اختلاف شهرستاني در بافق حدود 40 پرونده در شهرستان مورد رسیدگی و رای لازم صادرشد.

رئيس تعاون، کار و رفاه اجتماعي تصریح کرد: راه اندازی این هیئت باعث تسریع در فعالیت های مرتبط با مسایل کار و کارگری گرديده.

وی افزود: تعداد 256 نشست هیئت تشخیص بابت حل و فصل مسایل کارگران و کارفرمایان نیز در یکسال گذشته تشکیل شد.

رئيس تعاون، کار و رفاه اجتماعي عنوان کرد: در سال گذشته 150 دادخواست به اداره واصل و براي 181 دادنامه رای لازم صادر و 84 پرونده جهت تحقیقات بیشتر به حوزه بازرسي ارجاع گرديد.

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page