بافق و یزد جوان‌ترین و تفت سالمند‌ترین شهرستان‌های استان یزد

دسته: اجتماعی
یک دیدگاه
یکشنبه - 13 مهر 1399

بر اساس آمار‌ها بافق و یزد جوان‌ترین و تفت سالمند‌ترین شهرستان‌های استان یزد هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کارشناس سلامت میانسالان و سالمندان مرکز بهداشت استان یزد گفت: بر اساس آمار‌ها در سال گذشته، ۹۷ هزار و ۳۴۶ نفر گروه سنی بالای ۶۰ سال را در استان یزد تشکیل می‌دهند

زارع زاده با اشاره به این که درصد سالمندان هفت شهرستان از متوسط سالمندان استان بالاتر است افزود: ۲۱.۳ درصد از جمعیت شهرستان تفت را سالمندان تشکیل می‌دهند که در استان بالاترین درصد سالمندی را کسب کرده است.

وی ادامه داد: شهرستان بافق با ۷.۴ درصد جمعیت سالمندی و شهرستان یزد با ۷.۵ درصد جمعیت سالمندی، جوان ترن شهرستان‌های استان یزد هستند.

زارع زاده افزود: طبق اخرین آمار گیری انجام شده در سال ۹۵ در کشور، ۹.۲۸ درصد از جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند.

کارشناس سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی یزد خاطر نشان کرد: بر اساس این تحقیقات، ۸.۸ درصد از جمعیت استان یزد را سالمندان تشکیل می‌دهند که رتبه چهاردهم سالمندی در کشور را از ان خود کرده است.

زارع زاده با اشاره به برنامه سلامت سالمندان تا پایان برنامه توسعه ششم تصریح کرد: مراقبت سالمندان از نظر فشارخون، غربالگری تغذیه در سالمندان، غربالگری افسردگی سالمندان، مراقبت از نظر خطر سقوط و عدم تعادل در سالمندان، پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغری از طریق خطر سنجی و مراقبت ادغام یافته دیابت، فشارخون بالا و اختلالات چربی‌های خون در حال انجام است.

وی گفت: برنامه غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان روده بزرگ از دیگر برنامه‌های در حال انجام جهت سالمندان است و به همین منظور غربالگری و مراقبت از سالمندان در کلیه مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه بهداشت توسط مراقبین سلامت انجام و در سامانه سیب ثبت و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

زارع زاده افزود: ۵۵ درصد از جمعیت کل سالمندان را گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال تشکیل می‌دهند که برنامه شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی برای این گروه سنی انجام می‌شود.

کارشناس سلامت میانسالان و سالمندان مرکز بهداشت استان تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوعات تغذیه، سلامت استخوان‌ها و مفاصل، بهداشت دهان ودندان، تمرینات بدنی در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت از جمله اقدامات انجام شده در جهت اموزش و ترویج شیوه زندگی سالم در گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
داود دانش کهن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 9 اسفند 1399 - 11:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام باتشکر از زحمات شما مسولین محترم ان شاالله پروژه گازرسانی هم اغاز شودممنون

You cannot copy content of this page