گره کور زمین فرهنگیان را چگونه باید باز کرد؟

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
دوشنبه - 9 اسفند 1400

معلمان شهرستان بافق در آخرین تجمع اعتراضی خود در سال جاری روبروی اداره آموزش و پرورش سفره ای خالی را پهن کردند که پر از شعارهای توخالی و پوچ بود.شعارهایی که در این سال ها محقق نشده بود ودر بر همان پاشنه همیشگی خود می چرخید.
خواسته های معلمان بافق خواسته ها و مطالباتی بوده که تمام معلمان ایران آن را فریاد زدند ودرد مشترک آن ها بوده است.
اما در سفره خالی معلمان یک خواسته ویژه ومخصوص هم وجود داشت که مختص فرهنگیان بافق است و آن تعیین تکلیف زمینی است که شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان در سال ۹۸ خریداری کرده است که در حال حاضر با توجه به رای قضایی, مالکان اصلی از مالکیت زمین خلع یدشدند و دست معلمان در حنای شتابزدگی و بی تدبیری هیئت مدیره شرکت گذاشته شده است.
حال این پرونده کهنسال و قطور که قدمت ۵۰ ساله دارد گویا قصد دارد تا نیم قرن دیگر ابراز وجود کند و بر مدار بلاتکلیفی خود بچرخد .
معلمان با هزار امیدو آرزو و با اعتماد کامل به هیئت مدیره شرکت به افق های روشن در احداث شهرک فرهنگیان چشم دوخته بودند ولی خود را در گردابی گرفتار دیدند که اگر کسی به داد آن ها نرسد غرق خواهند شد .
معلمان شهرستان بافق به عنوان قشر آگاه و فرهیخته و تاثیر گذار جامعه از مسئولان شهرستان می خواهند که با جدیت و بدون تعلل در این قضیه ورود کنند و نگذارند این ته مانده اعتماد هم با فرصت سوزی و اهمال کاری از بین برود.
هر چند که همگان اذعان دارند هیئت مدیره شرکت باید پاسخگوی اصلی باشندو خود کرده را تدبیر نیست ولی دنبال مقصر گشتن در این وانفسای زندگی قرار نیست مشکلی را حل کند و گره ای را بگشاید.
خوشبختانه مالکان اصلی از خانواده های اصیل و خوشنام بافق هستند و همه نسبت به آن ها شناخت کافی دارند.
لذاپیشنهاد می شوددر اسرع وقت جلسه ای با حضور مالکان , هیئت مدیره , فرماندار ,نماینده, رئیس شورای شهر , مدیریت آموزش و پرورش و دادستان شهرستان برگزار گردد و این استخوان مانده در زخم را بنا به صلاحدید بیرون بیاورند و گره کور این پرونده را کدخدامنشانه و خداپسندانه بگشایند تا نیاز به دندان خشم وکینه برای گشودن آن نباشد که هر راهی جز این زمانبر و طولانی خواهد شد و باعث دلسردی و بی انگیزگی و بی اعتمادی در این قشر فرهیخته می گردد و سال های متمادی به عنوان خاطره ای تلخ و ناخوشایند در حافظه تاریخی شهرمان ماندگار خواهد گردید.

جمعی از اعضای شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page