شورای آموزش و پرورشی متفاوت

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
جمعه - 20 مرداد 1402

از همان خبرهای ابتدایی روز چهارشنبه ۱۸ مردادماه کانال تعلیم و تربیت بافق مشخص بود عزم ها جزم شده برای یک جلسه متفاوت و کاربردی.

دویست و نوزدهمین شورای آموزش و پرورش را می گویم .

جلسه ای که قبل از آن نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی به اتفاق مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان به همراه رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان و معاونین او از پروژه های در دست ساخت مدارس بازدید کرده بودند تا خوب کار دست مدیر کل بیاید که اگر اعتبار لازم دولتی برای آموزش و پرورش بافق تخصیص نیابد، در مهرماه با چه بحرانی در زمینه فضای آموزشی مواجه خواهیم بود.

از دعوت نابجای مشاور انتخاب رشته از یزد که حرف نویی برای گفتن نداشت و در سخنانش درباره برخی مراکز آموزش عالی بی انصافی کرد که بگذریم، نحوه مدیریت جلسه توسط فرماندار بافق و سماجت رئیس اداره آموزش و پرورش برای اخذ دستورات کاربردی در جلسه قابل ستایش بود.

ارائه گزارش مفصل و مصور عملکرد یکساله آموزش و پرورش و طرح دلسوزانه مسائل و مشکلات آموزشی و زیرساختی این ارگان توسط رئیس و معاونین آموزش و پرورش که نشان از تسلط ایشان داشت و مورد تمجید تیم مدیریتی کنونی آموزش و پرورش توسط نماینده قرار گرفت، از نقاط جالب این جلسه بود که گاهی خطاب قرار دادن ها و صحبت های پیرامونی آن باعث سوء برداشت و واکنش هایی هم می شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بافق هم در این جلسه گل کاشت، یعنی علی رغم گذشتن وقت ۲ ساعته از جلسه، با وجود اینکه نماینده مردم در مجلس جلسه را ترک کرد با این جمله که: «  امروز در شهرستان موضوعی مهمتر از وضعیت تعلیم و تربیت فرزندانمان نداریم » اجازه ترک جلسه به دیگر مسؤلین حتی امام جمعه را نداد و این جمله فرماندار که گفت « امروز تا هر ساعتی لازم باشد اینجا خواهم بود تا برای رفع مشکلات دانش آموزان قدم برداریم » به ادامه مفید این جلسه کمک کرد.

بخش دوم جلسه شورای آموزش و پرورش وارد فاز جدید و کاربردی شد، تدبیر در دعوت از روسای اداره های آب، برق و گاز و همراهی بسیار خوب مسؤلین کار خودش را کرد، مکاتبات انجام شده برای رفع مشکل انرژی مدارس تازه ساز مورد مداقه قرار گرفت و مقرر شد در اولین فرصت این مسائل بین ارگانی حل و فصل گردد.

در این جلسه مشخص شد مسؤلین آموزش و پرورش برای رفع مشکلاتشان نباید به صرف نامه نگاری اکتفا کنند چرا که قرار نیست از ادارات دیگر حتی پاسخ نامه دریافت کنند چه برسد به اینکه برایشان کاری انجام دهند و باید یادشان باشد نامه نامه رسان می خواهد و کار پیگیری کننده.

ذکر جزء به جزء مشکلات هر مدرسه و دستور فی المجلس فرماندار به مسؤلین مربوطه برای رفع آن،برقراری تماس تلفنی برای بررسی نقاط کوری که باعث شده کارها به روال عادی انجام نشود و تعیین ضرب الاجل و زمان برای انجام امور از دیگر نکات قابل ذکر و با اهمیت این جلسه بود که بی شک اگر در دیگر جلسات مدیران اجرایی شهرستان مد نظر قرار گیرد وضعیت بهتری در زمینه های مختلف را شاهد خواهیم بود.

در کنار اینها گزارش مثبت مدیر کل توسعه و نوسازی مدارس استان درباره اعتبارات تخصیص یافته به مدارس بافق و قول‌های جدید و همراهی فرماندار برای تخصیص اعتبار از محل دو درصد عمران و آبادانی طی فرایند قانونی از نقاط مثبت و امید بخش این جلسه و عدم بازخوانی صورتجلسات گذشته این شورا که مورد تذکر نماینده و امام جمعه بافق نیز قرار گرفت از نقاط ضعف این جلسه ۴ ساعته بود.

محمد علی قاسم زاده بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page