وقتی نام برخی از مدارس بافق، کارگر پرور می شود

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 4 آبان 1402

وقتی به مدارس قدیم و مدارس تازه تأسیس و یا در حال احداث شهرستان نگاه می کنیم، آنچه به چشم می آید اما به آن دقت نمی کنیم، نامگذاری این مدارس است.

برای اینکه مطلبم را به صورت ساده و قابل فهم بیان کنم به چندین مورد اشاره می کنم و تفکر و تعقل را به شما بزرگواران می سپارم.

مدارس قدیمی:

مدرسه ۱۷ شهریور (تاریخ مهم ملی)، مدرسه شهید اکبریان ( فرمانده شهید شهرستان )، مدرسه حر(شخصیت دینی )، شیخ محمدتقی (شخصیت مشهور بافقی) وحضرت زهرا س (بهترین الگوی بانوان) …

مدارس جدید:

سازندگان چغارت، آینده سازان چغارت، نوآوران چغارت، مجتمع فرهنگی هنری مرحوم شایقی و…

عناوین مدارس قدیم در زمان خود و شرایط جامعه به صورت پنهان در حال کار تربیتی بوده یعنی با تحت تأثیر قرار دادن دانش آموزان به دنبال تربیت دانش آموزانی اثرگذار در سرنوشت جامعه بوده است.

و حال با نگاه به نامگذاری مدارس جدید، نه تنها کار تربیتی و الگوی موفقی را به دانش آموزان معرفی نکرده است که بلکه شاید بتوان اینگونه تحلیل کرد که سازندگان و آینده سازان چغارت شما دانش آموزان در قالب نیروهای کار سنگ آهن هستید.

وقتی خود ما حتی در نام مدارس حاضر به معرفی مسیر موفق به دانش آموزان نیستیم پس چرا به دنبال علت عدم علاقه دانش آموزان بافقی به کسب مدارج علمی بالا و موفقیت های بالا نیستند و به سمت کارگری در شرکت سنگ آهن روی آورده اند..!!!!

و نکته دیگر وقتی نمی دانیم در آموزشگاه (مثلا سازندگان چغارت) دخترها تحصیل می کنند یا دانش آموزان پسر، چرا از نامی استفاده نکنیم که بتواند برای هر دو جنسیت مناسب و حتی الگو باشد.!

لطفا به نامگذاری مدارس دقت کنیم و به عنوان نام شرکت و خیر در کاشی کاری شناسنامه فضای آموزشی کفایت کنیم.

محبوبه رنجبر بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page