گردشگری بافق و تلاش برای رونق دوباره

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
یکشنبه - 7 آبان 1402

بعد از یک دوره فطرت به علت کرونا و تندروی های صورت گرفته در حق گردشگری بافق، که این صنعت را از عنفوان شکوفایی به حضیض تعطیلی کشاند، فعالین این صنعت به دعوت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به میزبانی کمپ گردشگری شن و شادن دور هم جمع شدند تا برای از سرگیری فعالیت شایسته، هم اندیشی کنند.

در این دورهمی دوستانه، سرمایه گذاران بخش خصوصی عصری دلنشین با را این سؤال را گذراندند که : چه کنیم تا دوباره گردشگری بافق رونق بگیرد؟

برخی، از نامهربانی های تعدادی از نهادها و شخصیت های اثرگذار در شهرستالن گلایه داشتند که تصمیمات آنی شان برنامه ریزی سالیانه و ماهانه آنها را بر باد می دهد.

برخی، از مسؤلین ارشد کشوری و استانی دلخور بودند که در بافق صنعت و معدن را مهم می دانند اما گردشگری را نه.

برخی، مسؤلین شهرستانی اعم از فرماندار، بخشدار، شوراهای اسلامی شهر و  روستا و حتی تعدادی از دهیاران را مقصر اصلی وضعیت موجود کسادی بازرار گردشگری در بافق می دانستند.

دوستانی هم، نبودن یا حذف نام بافق از لیست دفاتر مهم گردشگری کشور به علت برخوردهای نامناسب صورت گرفته در سالیان گذشته با تورهای گردشگری را علت رنگ و حال نزار گردشگری شهرستان قلمداد می کردند.

البته دوستانی هم بودند که تازه به عرصه فعالیت گردشگری قدم گذاشته بودند و آمده بودند تا هم شناخته شوند و هم فرصت ها و تهدیدات صنعتی که ابتدای راهش هستند را بیشتر بشناسند.

در میان درد و دل ها و گلایه ها، کسانی هم بودند که راهکار داشتند و مصادیقی از رونق در استانها و شهرهای همجوار در این عرصه را به عنوان شاهد مثال می آوردند.

به نظر می رسد در کنار این مشکلات و گلایه ها که در جای خود گفتنی و شنیدنی است و هر کسی که می تواند باید برای رفعش دستی بجنباند، راهکارهای متفاوت هم برای رونق گردشگری بافق هست که خوب است درباره اش اندیشیده شود.

مثلا می توان با پرهیز از رفتارهای جزیره ای و با همپوشانی فعالیت ها و تقسیم برنامه ها توسط کمپ داران، هتل داران و صاحبان کافه ها و بومگردی ها آغاز و رونقی دوباره در این عرصه را شاهد بود.

اصلا می توان گردشگری بافق را به گردشگری شهرستان یا استانی همجوار گره زد.

می توان از داشته های گردشگری بافق، محتوای جذاب تهیه کرد و از رسانه ها و انسان رسانه ها خواست تا بافق و جاذبه هایش را بیشتر تبلغ کنند.

 

و مهمتر از همه اینها می توان با بیرون آمدن از «من» برای «ما»، تصمیمات بهتر گرفت و با اعتماد به کار جمعی، درآمدی برای خود و همکاران گردشگری کسب نمود و علاوه بر لذت مشاهده رونق گردشگری، برای خود و دیگران برکت به ارمغان آورد.

محمد علی قاسم زاده بافقی

 

 

 

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page