برپایی برخی مجالس ظلم نیست؟؟

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 22 آذر 1402

برخی مجالس ظلم نیست ؟!
فاطمیه رسید اما برخی مجالس ظلم نیست ؟!
فاطمیه رسید و هنوز امام ما، منتظر است تا ما مدعیان، فاطمی شویم. سوال؛ مگر میشود شیعه به معنای واقعی کلمه فاطمی بشود و ظهور رقم نخورد؟

مگر میشود چون مردمی که عاشق مرام امیرالمومنین علی علیه السلام شدند و درب خانه امام ریختند، عاشق واقعی مرام و سیره مهدی فاطمه عجل الله تعالی فرجه الشریف شد و راه برای ظهور امام باز نشود؟

ان شاءالله که از چادر مادرسادات آن روزی را بخواهیم که دنیا و آخرتمان را بسازد نه دنیای صرفمان و اهداف خاصمان را! ان شاءالله که توفیق پیدا کنیم غوغاسالاری را از ارزش انداخته، همچنان معتقد باشیم که مجلس بی ریا ارزشمند است.

ان شاءالله که چون همیشه مجالسی برپا شود کم هزینه و متعدد نه پر هزینه و خاص. ان شاءالله که چون همیشه مردم میدان دار مجالس باشند نه دیگرانی که راه را گم کرده، میدان را برای نقش بازی مردم گداخته و تنگ میکنند.

مجلس عزا نشانه دارد نشانه آن سیره اهل بیت علیهم السلام است اگر این نشانه در مجلس نبود ظلم به اهل بیت علیهم السلام است. نشانه آن پرورش دادن و فراهم کردن زمینه رشد مردم است نه غوغاسالاری با هزینه های گزاف! نشانه آن ابراز ارادت به اهل بیت علیهم السلام است نه ابراز ارادت به مداح و روحانی و برپا کننده مجلس. نشانه آن مسئولیت دادن به نوجوان و جوان در مجالس است نه محدود کردن فعالیتهای مجلس به افراد خاص که البته احترامشان واجب است.

همه این افراد خاص با میدانی که در جوانی به آنها داده شده، خاص شدند، آیا امروز وظیفه عزیزان نیست که کوچه را برای نقش آفرینی جوان و نوجوان باز کنند؟

مجلسی که نتواند چند جوان و نوجوان را ترغیب کند تا به میدان آمده برای اهل بیت علیهم السلام فعالیت کنند، مجلس اهل بیت علیهم السلام است؟ مجلسی که باعث شود مدل فکری نوجوان و جوان ما از کار بی ریا، به کار غوغاسالار و لذت طلب سوق پیدا کرده، خود پسندی را رواج دهد، مجلس اهل بیت علیهم السلام است؟

مجلسی که با هزینه های گزاف برپا شده، موجب شود که چند جوان و نوجوان دیگر فکر برپائی مجلس کم هزینه را از سرخود بیرون کنند، مجلس اهل بیت علیهم السلام است؟ مجلسی که بوی سکولار بدهد، شیعه گل مولائی یا شیعه غلدور بسازد، مجلس اهل بیت علیهم السلام است؟ مجلس اهل بیت علیهم السلام نباید بوی خوش سیره اهل بیت علیهم السلام بدهد؟ مجلس اهل بیت علیهم السلام نباید بوی فهم و رشد بیشتر و البته فضای سربازساختن برای امام حاضر عجل الله تعالی فرجه بدهد؟

چه کسی باید جلوی برپائی برخی مجالسی که نابود کننده سیره اهل بیت علیهم السلام هستند را بگیرد؟ براستی وظیفه کیست تا این بلبشوئی که چند سالی است توسط برخی پررنگتر شده، بگیرد؟ آیا جریان برخی مجالس به سمت سیره هدایت میشود؟!

برگردیم به اشارات رهبر معظم انقلاب، از شعار «از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن» به عمل برسیم. چند بار دیگر رهبر انقلاب باید اشاره کنند به مدل برپائی مراسم، چند بار دیگر بفرمایند تا ما دست از نفهمیدن برداریم.

چند بار دیگر اشاره کننده که ارزش مراسمها و محافل مذهبی در چیست؟ اگر عکس رهبر انقلاب بزرگ و بزرگتر نصب شد بیشتر به فرمایشات رهبری عمل شده و دیگر از دست اندرکاران مجلس نمیتوان پرسید که چقدر به بیانات رهبر انقلاب در همین حوزه عمل کرده اید؟ چرا اجازه داده میشود عوام فریبی در شهر موج بزند؟

در پایان تقاضا دارم تفاوتی بین حمایت و دخالت قائل شویم. مگر غیر از این است که حمایت موجب تکثیر میشود، دخالت موجب نابودی؟! شرکتها به چه حقی در فضای فرهنگی-مذهبی دخالت میکنند؟ ایشان به وظیفه حمایتی خود بپردازند بجای پررنگ کردن دخالت، ارزش حمایت و نقش آفرینی مردم را در بیانات اول خرداد ۱۳۹۸ رهبر انقلاب بجویند؟ چه سودی در دخالت هست که در حمایت نیست؟ چه کسی ضررهای دخالت در نقش آفرینی مردم را نمی داند؟ براستی چه کسی باید موکب بزند؟ چه کسی باید از موکب زدن جوانها حمایت کند؟ چرا اجازه داده میشود نقشها قاطی شود؟

چرا مسئول بجای گرفتن چای از جوان، نقش آفرینی نوجوان را از او میگیرد؟ چرا اجازه داده میشود میدان برای نقش آفرینی جوان این گونه تنگ گردد؟ همه هنر ما در برپائی موکب دستوری است؟! اگر مسئول عزیز ما از کارش که فارغ شد، در موکب بی ریای چند نوجوان در کوچه پس کوچه های شهر حاضر شد، هنر کرده چراکه باعث پرورش و تشویق چند نوجوان شده، حقیقتا این وظیفه مسئول است. وظیفه مسئول بسترسازی برای میدان داری مردم است نه تهدید نقش آفرینی مردم.

امیدوارم که پس از خواندن بیانات رهبر معظم انقلاب در اول خرداد چهار سال پیش بهتر بفهمیم که جایگاه حمایت و جایگاه نقش آفرینی مردم چقدر خطیر و مهم است. جایگاهی که در گام دوم انقلاب مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
و من الله توفیق
محمد مهدی علیزاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page