از وزیر کشور تا زنگنه؛ جزئیات پاسخگویی ۴ وزیر به سوالات نماینده خاتم در مجلس

دسته: نماینده مردم بافق در مجلس
بدون دیدگاه
دوشنبه - 14 اسفند 1396
از وزیر کشور تا زنگنه؛ جزئیات پاسخگویی ۴ وزیر به سوالات نماینده خاتم در مجلس

فردا 4 وزیر برای پاسخگویی به سوالات نماینده مردم بهاباد، بافق، ابرکوه، خاتم و مهریز، به مجلس شورای اسلامی می‌روند.

فردا ۴ وزیر برای پاسخگویی به سوالات نماینده مردم بهاباد، بافق، ابرکوه، خاتم و مهریز، به مجلس شورای اسلامی می‌روند.

محمدرضا صباغیان بافقی از پاسخگویی ۴ وزیر به سوالاتش در جلسه فردای مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی به لازم الاجرا بودن ذیل ماده ۲۳ قانون شوراهای حل اختلاف اشاره و خاطرنشان کرد: در این رابطه از وزیر محترم کشور در ارتباط با عدم تخصیص ۱۰۰ درصد درآمد شوراهای حل اختلاف به خود آن شوراها سوالی طرح شد که چرا علی رغم صراحت قانون مبنی بر اختصاص ۱۰۰ درصد درآمد آن برای شورا هزینه نمی‌شود.

صباغیان یکی دیگر از وزاریی که برای پاسخگویی به مجلس می آید را قاضی‌زاده هاشمی دانست و خاطرنشان کرد: از وزیر محترم بهداشت سوالی مبنی بر اینکه چرا تاکنون آیین نامه اجرایی ترکیب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مربوط به قانون احکام دائمی کشور تدوین نشده طرح گردید و وی فردا برای پاسخگویی به این سوال به مجلس می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در این سوال تاکید شده که وزیر محترم حتما در ارتباط با علت عدم تهیه و تدوین این آیین نامه به نمایندگان توضیحات لازم را ارئه کند.

نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی به سوء استفاده رسانه‌های ضد انقلاب و معاند از تجمع شماری از مردم در روز هفتم آبان در پاسارگاد اشاره کرد و گفت: در این رابطه هم از وزیر محترم ارشاد سوالی طرح شده که وی باید به نمایندگان مجلس پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: در این رابطه از وزیر محترم سوال شده که برنامه و سیاست وزارت‌خانه در زمینه ارتقای فرهنگی در مورد تجمع هفتم آبان‌ماه در پاسارگاد استان فارس چیست و چه اقداماتی صورت پذیرفته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، زنگنه وزیر نفت را چهارمین وزیر پاسخ‌گو دانست و گفت: از وزیر محترم نفت هم در ارتباط با وضعیت جایگاه‌داران سوخت سوال صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانیم در قسمت عرضه سوخت به خودروها، جایگاه‌داران نقش اساسی را دارا هستند و در قسمت تقاضا، خودروهای نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

صباغیان بیان کرد: از طرفی دیگر طبق اهداف سیاست بلند مدت انرژی کشور، می‌بایست سبد مصرف انرژی به صورتی باشد که در ان حداقل ۳۰ درصد مصرف انرژی در بخش حمل و نقل از گاز تشکیل گردد به طوریکه جایگزینی گاز طبیعی به حدی برسد که نیاز به واردات فرآورده‌های نفتی رای مصرف داخلی نداشته باشیم و بتوانیم دست به صادرات فرآورده‌های نفتی بزنیم.

نماینده مردم ابرکوه، خاتم، بهاباد، بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این وجود مشاهده شده نزدیک دو سال است که با وجود افزایش هزینه‌های جایگاه‌ها، نرخ کارمزدها ثابت بوده و این موضوع برخی جایگاه‌ها را به تعطیلی کشانده است و کارمزد جایگاه‌داران هم با ۲۰ تا ۲۵ درصد تاخیر پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: جای سوال اینجاست که برنامه وزارت نفت برای تحقق هدف سبد مصرف انرژی کشور با توجه به افق ۱۴۰۴ در چه نقطه‌ای است و تا چه حد به نقطه مطلوب نزدیک شده‌ایم و چه موقع به نقطه مورد نظر دست پیدا می‌کنیم.

صباغیان خاطرنشان کرد: همچنین از وزیر سوال صورت گرفته که برای حل مشکل جایگاه‌داران چه تدابیری اندیشیده شده و چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page