کلاسهای آموزشی صنایع دستی در بافق برگزارمی شود

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
شنبه - 29 مهر 1391

 رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی بافق، در خصوص صنایع دستی شهرستان، بیان کرد: مشبک و معرق کاری، سوخت روی چوب، نقاشی روی چرخ و برخی کارهای با چوب  از جمله صنایع دستی است که در بافق داریم ولی عمده ترین بخش صنایع دستی با توجه به وجود نخلستان ها در شهرستان دست ساخته هایی از  مشتقات نخل است.

عباس قدیریان با بیان این نکته که امسال مبلغ50 میلیون ریال برای آموزش صنایع دستی بافق تخصیص یافته است، ادامه داد: حصیربافی، پادری بافی، بادبزن بافی بویژه؛ نوع اسمی که کمتر در جایی رایج است از جمله مهمترین صنایع دستی شهرستان است.

وی با خوب ارزیابی نمودن استقبال علاقه مندان از کلاس های آموزشی رایگان صنایع دستی، اضافه کرد: کلاسهای صنایع دستی پس از یک وقفه در آینده نزدیک  در میراث فرهنگی بافق به منظور آموزش و ترویج این صنایع ترتیب داده می شود و در انتهای دوره ها به هنرجویان گواهی آموزشی نیز اعطا می گردد.

وی افزود: فراگیری هنرها و صنایع دستی می تواند برای درآمد زایی و ایجاد اشتغال نیز موثر باشد.

قدیریان، با اشاره به کمرنگ شدن  هنر«منال بافی» و مصارف گوناگون «منال» در گذشته برای بسته بندی و بهره در گچ بری ها، افزود: منال بافی از هنرهایست که تقریبا منسوخ گردیده بود و برای احیای آن از افردای که تبحر این هنر را داشتند دعوت به همکاری شد تا این هنر و  صنعت دستی گذشته شهرستان احیا شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی بافق در انتها از کلیه شهروندان و علاقه مندان دعوت کرد از فرصت مهیا شده برای آموزش و فراگیری صنایع دستی استفاده و در کلاسهای مرکز آموزش صنایع دستی این اداره شرکت کنند. قدیریان، در خصوص زمان برگزاری دوره های آموزشی یادآورشد: زمان و رشته های صنایع دستی طی فراخوانی به اطلاع علاقه مندان می رسد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 29 مهر 1391 - 2:59 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ضمن تشکر از رئیس میراث فرهنگی که واقعا کارهای با ارزشی در ارتباط با میراث فرهنگی انجام داده

You cannot copy content of this page