رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی:وظیفه شعر نقد جامعه برای اعتلای فرهنگ است

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
شنبه - 25 اسفند 1397
وظیفه شعر نقد جامعه برای اعتلای فرهنگ است

بزرگداشت پروین اعتصامی شاعری از جنس گیاه وآینه با حضور معاون فرماندار , رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی, رییس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از شاعران و ادب دوستان به همت انجمن ادبی پژواک در کافه کتاب پژواک برگزار گردید.

بزرگداشت پروین اعتصامی شاعری از جنس گیاه وآینه با حضور معاون فرماندار , رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی, رییس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از شاعران و ادب دوستان به همت انجمن ادبی پژواک در کافه کتاب پژواک برگزار گردید.

رییس اداره ارشاد با اشاره به اهمیت این جلسات در رشد و اعتلای فرهنگی عنوان کرد وظیفه شاعر نقد جامعه است و شاعر با تکنیک قوی که در شعرش وجود دارد می تواند مسائل اجتماعی را تحلیل کند و آن را در آثارش انعکاس دهد و بینش نقادانه شاعران نسبت به اصلاح وضع موجود باعث ارتقای فرهنگ و هنر خواهد شدو رسالت شاعران این است که مفاهیمی مانند ایثار,گذشت, انسان دوستی , نوع دوستی و احساسات از دست رفته را به اجتماع دگرگون شده فعلی برگردانند .
وی با اشاره به نقش زنان در ترویج فرهنگ و ادب عنوان کرد: خوشبختانه پتانسیل ها و ظرفیت های فوق العاده ای در زمینه شعر و ادب در شهرستان بافق وجود دارد اما شاعران زن کمتر شناخته شده اند و هنوز پرده نشین هستند و شاعره های داریم که فقط در شهرستان معروفند و در صورت حمایت و برنامه ریزی مناسب می توان آن ها را در استان و کشور مطرح کرد و این قابلیت در بین شاعران زن بافق وجود دارد.
در ابتدامحسن شریعتی دبیر انجمن ادبی پژواک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پروین اعتصامی عنوان کرد هدف اصلی از برگزاری این جلسه کشف استعدادها درشاعران زن شهرستان است و امید آن که با برگزاری این جلسات بتوانیم شاعران بیشتری را شناسایی کنیم و برای تحقق این امرمی طلبد که مردم و مسئولان ما را یاری کنند و اهمیت شعرو ادب در تلطیف فضای جامعه را درک کنند.
در این جلسه شاعران به قرائت اشعار خود پرداختند ودر پایان از شاعران زن شهرستان تجلیل به عمل آمد.
IMG_20190316_162043_010IMG_20190316_162040_962


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page