برخی از وظایف ما در جهت زمینه سازی ظهور

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 2 اردیبهشت 1398

۱.شناختن آن حضرت مهم است از این جهت که پیامبر اسلام فرمودند(من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتته الجاهلیه) هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.در این زمینه احادیث زیادی نیز از اهل بیت (ع) رسیده.

۲.اطاعت کردن از آن حضرت و مبارزه با انحرافات و کجروی ها.

شکی نیست که یکی از علت های غیبت وجود گناهان و مفاسداست،نظربه اینکه یکی از اهداف آن حضرت ریشه کن کردن مفاسد وظلم وستم وجایگزین کردن عدالت و گسترش آن در جهان است،ضرورت مبارزه با انحرافات و گناهان خود را نشان می دهد.

۳.ضرورت خودسازی.

کسانی که فرایند خودسازی را طی نکرده اندنمی توانندزمینه ظهور را فراهم کنند.مسلماآن حضرت باافرادخودساخته خواهدتوانست به رفع ظلم واصلاح جوامع بپردازد.

۴.تبیین اهداف امام زمان.

وقتی جامعه به این باور و یقین برسدکه حکومت امام زمان جهانی والهی و براساس قرآن کریم و سیره اهلبیت پیامبر اسلام بوده وریشه کنی مفاسد و بی عدالتی هاوگسترش عدالت و حاکمیت اخلاق و ارزش های انسانی می باشد سبب میشود که افراد جامعه برای رسیدن به چنین حکومتی تلاش کنند و موانع را از سر راه برداشته و هزینه های لازم را بپردازند

۵.انتظار فرج

امام صادق ع فرمودند اگر شخصی در حال انتظار بمیرد ثواب شهید دارداگرچه دربسترمرده باشد.وبهترین راه انتظار عمل به واجبات و ترک محرمات و در زمان غیبت پیروی از نایب عام آن حضرت که ولایت فقیه میباشد و دعا کردن برای سلامتی و تعجیا در فرج آن حضرت مورد تاکید میباشد.
حجت الاسلام روحانی رییس اداره تبلیغات اسلامی بافق.

(روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بافق)


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page