استقبال بی نظیر بافقی ها از مسابقه حفظ تلفنی قرآن

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 29 اردیبهشت 1399

ثبت نام ۹۰۰ نفری محصلان بافقی در مسابقه حفظ تلفنی قرآن حکایت از  استقبال بی‌نظیر بافقی‌ها برای شرکت در این مسابقه دارد.

همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان جلسات حفظ و قرائت قرآن و برگزاری مراسم‌های دعای خانگی و عمومی در نقاط مختلف کشور به صورت گسترده دیده می‌شد و عموم مردم از قبل این ماه مبارک خود را برای شرکت در این جلسات آماده می‌کردند.

با این وجود شیوع کرونا ماه رمضان امسال را متفاوت کرد و دیگر خبری از برگزاری جلسات عمومی و حتی خانگی که با حضور همسایه‌ها برگزار می‌شد نبود و مردم در خانه‌های خود اقدام به قرائت قرآن کریم می‌کردند.

در این بین اما متولیان برگزاری مراسم‌ مذهبی دست از کار نکشیدند و همانند بسیاری دیگر از امور از جمله آموزش، اقدام به برگزاری دوره‌های قرائت و حفظ قرآن کریم به صورت مجازی کردند.

دوره‌هایی که در ابتدای امر بسیاری از افراد گمان می‌کردند به دلیل عدم داشتن تجربه لازم، موفقیت خوبی به دست نمی‌آورند ولی همین موضوع به موفقیت خوبی رسید و استقبال مردم از این برنامه‌ها واقعا چشم گیر بود.

آستان امامزاده عبدالله(ع) بافق هم از جمله نهادهایی بود که در ایام ماه مبارک رمضان و به دلیل محدودیت در برگزاری مراسم‌های فیزیکی و حضوری، اقدام به اجرای برنامه حفظ قرآن کریم به صورت مجازی و تلفنی کرد.

در ابتدای این امر پیش بینی می‌شد که نزدیک به ۵۰۰ نفر از مردم بافق در مسابقه شرکت کنند که با توجه به جمعیت این شهرستان، عدد خوبی بود ولی پس از ثبت نام نهایی مشخص شد که استقبال مردم این شهرستان از برنامه‌های مجازی بسیار بیشتر است.

سید سعید حسینی رئیس هیات امنای آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرستان بافق در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت:  با پایان یافتن مهلت ثبت نام علاقمندان دختر و پسر در این مسابقه تلفنی که ویژه حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم است، داوران بافقی آماده برگزاری مسابقه هستند.

وی با بیان اینکه استقبال از حفظ قرآن آن هم به صورت تلفنی ، نشان دهنده آغاز مسیر تازه و بدیعی در فعالیت‌های قرآنی شهرستان بافق است، گفت: در روزهای یکم تا سوم خرداد شاهد برگزاری مسابقه هستیم.

حسینی اظهار امیدواری کرد به توفیق الهی این حرکت که بیانگر ظرفیت فوق‌العاده شهرستان بافق در زمینه حفظ قرآن می‌باشد تداوم یافته و  در راستای تحقق خواسته مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن بوده و بافق دیار دانش و دیانت نقش مؤثری در این آرمان داشته باشد.

حضور این تعداد از دانش‌آموزان بافقی نشان دهنده ظرفیت بسیار بالایی است که می‌توان چنین اقداماتی در جامعه به وجود آورد و حتی پس از پایان کامل بحران ویروس کرونا هم باید از این ظرفیت برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری استفاده لازم را برد.

مسابقه حفظ تلفنی قرآن با همکاری مرکز افق آستان مقدس امامزاده عبدالله علیه السلام و روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _ بافق به مناسبت ماه مبارک رمضان روزهای اول تا سوم خرداد برگزار می شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page