حفظ جمهوری اسلامی ، یک واجب عینی است

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
جمعه - 11 فروردین 1391

مقام معظم رهبری ، امام خمینی (ره) را امام هدایت خوانده اند و فرموده اند : وقتی در سیره و عملکرد این مرد بزرگ و جانشین پیامبر دقت می‌کنیم، خصوصیات امام هدایت را در زندگی و سیره و تعالیم او به‌وضوح می‌یابیم. آنچه که امروز برای همه ما بسیار اهمیت دارد، این است که با راه و رسم و تعالیم امام که در واقع تشکیل دهنده حقیقی شخصیت اوست آشنا شویم، اگرچه ملت ما بحمدالله این سرمایه معنوی را برای خود حفظ کرده است…

از طرفی شهید مطهری می فرماید : فرق رهبر ما با ديگر رهبران اينست كه او آنچه را كه می‏ گويد همان را عمل مي كند اما رهبران ديگر، اول باغ سبز و سرخ نشان مي دهند و بعد هم‏ منكر همه ادعاهای قبلی مي شوند.

حال این بنیان گذار ایران اسلامی در اهمیت حفظ جمهوری اسلامی که خون بهای شهدای گرانقدر نهضت اسلامی است می فرماید :مسئله حفظ نظام جمهوری اسلامی در این عصر و با وضعی که در دنیا مشاهده می شود و با این نشانه گیریهایی که از چپ و راست و دور و نزدیک نسبت به این مولود شریف می شود ؛ از اهّم واجبات عقلی و شرعی است  ….. حفظ جمهوری اسلامی ، یک واجب عینی است …. از نماز اهمیتش بیشتر است .( صحیفه نور جلد 10 صفحه 22) .

شهید بزرگوار آیت الله مطهری  که امام راحل همه آثارش را بدون استثنا تایید کرده و ارزشمند خوانده اند، عنوان کرده است: من اعلام مي كنم كه در جمهوری اسلامی‏ هيچ محدوديتی برای افكار وجود ندارد و از باصطلاح كاناليزه كردن انديشه ها، خبر و اثر نخواهد بود همه بايد آزاد باشند كه حاصل انديشه ها و تفكرات‏ اصيلشان را عرضه كنند البته تذكر ميدهم كه اين امر سوای توطئه و رياكاری‏ است توطئه ممنوع است اما عرضه انديشه های اصيل، آزاد.

از مطالعه در آثار شهید استاد مطهری مهمترین مبانی حاکم نظام سیاسی جمهوری اسلامی که نظام حکومتی مطلوب ایشان نیز است از قبیل : عدالت، آزادی ، ولایت و رهبری، اصولگرایی ، مردم سالاری دينی ، استقلال مكتبي ، مشروعیت ، ترابط عقل ودين ، ارتباط دین و سیاست است.با نگاهي به مباحث آسيب‌شناسانه در آثار استاد ، عواملی چون: عدم اجرای عدالت در جامعه، استحاله استقلال مكتبي ، عدم احترام به آزادي‌ها به شكل معقول، تضعیف جايگاه و استقلال روحانيت، ابهام طرحهای آینده، استحاله معنوی ، سکولاریسم ، عدم پیشگیری و مقابله با آفات انقلاب(جنگ نرم)، بعنوان مهمترین چالش های فراروی نظام جمهوری اسلامی دربررسی و تحلیل پیشگیرانه و آینده نگرانه ایشان در تداوم انقلاب اسلامي مطرح شده است.

محمد مهدی علیزاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page