کنگره ملی وحشی بافقی در زادگاهش آغاز شد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 17 مهر 1392

همایش ملی وحشی بافقی با حضور جمع کثیری از مسئولان محلی، مردم و اندیشمندان و شعرای سراسر کشور در بافق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این کنگره اظهار داشت: کنگره ملی وحشی بافقی به پاس تجلیل از فرهنگ و ادب ایران زمین در زادگاه وحشی بافقی، شاعر سده دهم هجری قمری برگزار شده است.

غلامحسین دشتی افزود: اگر دنیای امروز و آینده جهان به فرهنگ، دانش و آگاهی مزین است، به برکت این ادیبان و دانشمندان در حوزه شعر و ادب فارسی است و آینده جهان از آن ماست.

وی با بیان اینکه شعرا و علما پیشتاز عرصه ادبی هستند، ‌بیان کرد: یکی از آنها وحشی بافقی است که از افتخارات فرهنگ و ادب فارسی استان یزد و شهرستان بافق محسوب می‌شود.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم بافق بیان کرد: شهر بافق در حافظه تاریخی خود از شاعر شوریده حالی چون وحشی بافقی برخوردار است که همواره بر قله علم و ادب می‌درخشد و شما در گذشته، حال و آینده ادبیات سهم بسزایی دارید.

این مسئول، با اشاره به استقبال کم نظیر از این کنگره اظهار داشت: حضور بیش از 600 شرکت کننده و 150 مهمان دانشمند، ادیب و شاعر از سراسر کشور، بیانگر عظمت این همایش ملی و پاسداشت ارزش‌های فرهنگی و ادبی ایران اسلامی است.

وی استان یزد را استان علم، فرهنگ، ‌هنر، عبادت و دارالعلم خواند و تصریح کرد: میراث فرهنگی و اسناد ارزشمند علمی و نام شعرا، نویسندگان و اندیشمندان آن زینت‌بخش حوزه تاریخ و تمدن مردم استان است که به آنها می‌بالیم.

معاون استاندار یزد، ارسال 400 مقاله به دبیرخانه همایش ملی وحشی بافقی را توجه همگان به حوزه ادب پارسی دانست و خاطرنشان کرد: در فرهنگ ماشینی امروز، منظره باز شدن دریچه‌ای به فرهنگ و ادب که به اسلام ناب محمدی (ص) پیوند خورده را به وضوح می‌بینیم.

دشتی، انتقال ارزش‌های علمی و ادبی ایران زمین را به جهان کاری بزرگ دانست و افزود: برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی زمینه انتقال ارزش‌ها را کمی هموار و آماده می‌سازد.

وی اضافه کرد: برگزاری چند کنگره و همایش برای انتقال ارزش‌های فرهنگی، مبتنی بر اسلام کافی نیست و باید استمرار داشته باشد تا بزرگان علم و ادب کشورمان به جهانیان معرفی شوند.

در این مراسم از تندیس وحشی بافقی، تمبر یادبود وی و برخی از کتاب‌های منتشر شده در مورد زندگی وحشی بافقی رونمایی شد.

این کنگره ملی، امروز و فردا به میزبانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در سالن همایش‌های این شرکت در بافق برگزار می‌شود.

امروز بیش از 700 نفر در این مراسم حضور یافته‌اند اما هیچ‌یک از معاونان یا مشاوران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور ندارند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page