همایش «کتاب ،درمانگر روح و جسم» در بافق برگزار شد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 10 آذر 1392

محمدحسین فلاح روانشناس و استاد دانشگاه  در همایش «کتاب ،درمانگر روح و جسم»، ارائه خدمات را در عرصه کتاب بر اساس نیاز مردم جامعه عنوان کرد و افزود: فرهنگ کتاب و کتابخوانی بايد از کودکی در ذهن کودکان نقش ببندد چرا که فرمول‌هایی که در کودکی در ذهن ثبت می‌شود، در ساختن آینده خوب آنان تاثیر بسزایی دارد.

محمدحسین فلاح، کتاب را خوراک زنگی زیبا عنوان کرد و گفت: این خوراک زیبا باید وارد خانه مردم شود و نیازهای روحی مردم را از لحاظ علمی برطرف کند.

تاكيد بر بومي سازي علم

IMG_2264

وی، بومی‌سازی علم را مهم دانست و خاطرنشان كرد: کتاب‌های روان و آسان بر اساس نیاز هر جامعه، انگیزه فرد را برای خواندن و دانستن بیشتر می کند.

فلاح بيان كرد: كتاب بايد در زندگي روزمره مردم وارد شود و تاثير بيروني آن نيز بايد در جامعه هويدا باشد زيرا جامعه‌اي كه مردم آن كتابخوان و اهل علم و مطالعه باشند، بسياري از مشكلات وجود نخواهد داشت.

وي تصريح كرد: بنابراين مطالعه مفيد نيز در كنار افزايش سرانه مطالعه و ترغيب و تشويق مردم به كتابخواني بايد مدنظر قرار گيرد زيرا همانگونه كه خوراك جسم حائز اهميت است، بايد مهم باشد كه مردم چه مي خوانند و مطالعه، چه تاثيري بر روح و جسم آنها خواهد گذاشت.

این همایش با حضور جمعی از فرهنگیان، مسئولان و فعالان عرصه کتاب و کتاب یاوران در شهرستان بافق برگزار شد.

در پایان اين همايش از کتاب یاوران و اعضاي انجمن کتابخانه های بافق با اهداي لوح تقدير و هدایایی تجليل شد.

به گزارش مهر، شهرستان بافق با  چهار کتابخانه، 54 هزار عنوان کتاب دارد که بیش از دو هزار و 700 نفر در این کتابخانه ها عضو هستند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page