اخلاق ، لازمه هر مُبلغ و طلبه

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 13 آذر 1392

43908819211365829302

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهراء(س) گفتمان دینی تحت عنوان آسیب شناسی اجتماعی با حضور حجت الاسلام و المسلمین خلیلی برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ یاسر خلیلی که به مدت ده شب در دهه سوم محرم مهمان شهر ما و حسینیه بزرگ سفلی می باشد با دعوت مدیریت حوزه سرکار خانم دست افشان در حوزه علمیه الزهراء(س) حضور یافت .

حجت الاسلام خلیلی ضمن اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) خطاب به حضرت علی(ع) با این مضمون گفت : «عوام امت من اصلاح نمی شوند مگر به دست خواص امت من » . ایشان خواص این روایت را شامل 4 گروه ملوک ، اطباء ، التجار ، الزهاد برشمرد و گفت : اگر هر کدام از این گروهها به وظایف خود به نحو احسن عمل نکنند چگونه می توان انتظار داشت مردم در مسیر صحیح و درست هدایت شوند .

وی اظهار کرد : جامعه ما جامعه دینی است . کم نظیرترین حکومتش که حکومت شیعی است در ایران است . و در رابطه با این که عده ای از دین گریزان می شوند و به حواشی توجه می کنند گفت : دین گریزی علل زیادی دارد و از مهم ترین عوامل آن : 1-عدم شناخت صحیح از دین 2-معرفی نادرست دین 3-تربیت غلط خانوادگی 4-لجاجت ، جهالت ، تعصب بی جا و … می باشد .

حجت الاسلام خلیلی ضمن بیان آداب و شئون طلبگی و بیان رسالت مهم قشر طلاب افزود : اگر کسی بخواهد مجتهد شود ابتدا باید خود را بشناسد ، علم داشته باشد ، درس بخواند ، درب خانه خدا را بزند و از خدا بخواهد تا به این مقام برسد .

ایشان اخلاق را لازمه هر طلبه و مبلغ دانست و با اشاره به روایتی از خاتم الأنبیاء گفت : خداوند به پیامبر(ص) فرمود : ای پیامبر اگر اخلاق نداشتی مردم از پیش تو پراکنده می شدند و جلب دین نمی شدند و علت محبوبیت تو در بین مردم خوش اخلاقیت می باشد .

وی در پایان نکاتی را به طلاب در جهت رسیدن به اهداف خود توصیه کرد از جمله : خواندن کتاب های سلیقه ، یادگیری چند هنر و فن ، آشنایی با علم روز ،  حضور در بین دانش آموزان و ارتباط صحیح با نوجوانان چرا که انحرافات اخلاقی در میان جوانان دبیرستانی در حال افزایش می باشد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page