لقمه های چرب بافق

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
یکشنبه - 10 اسفند 1393

IMG_1491-257x3001-257x300

پس از دیده نشدن پتانسیلهای انسانی بافق برای ایفای نقش در سطوح بالای مدیریتی در استان که چه عرض کنم، حتی در خود شهرستان!! که موجب نادیده انگاری حقوق این شهر شده است اخیرا شاهد این هستیم که برخی دست بدست هم داده اند تا توانمندی جوانان بافقی در عرصه خبر، اطلاع رسانی و گزارش هم دیده نشود.

شاهد مثالم اقدام اخیر صدا و سیمای مرکز یزد در اعزام خبرنگار ورزشی به بافق برای تهیه گزارش از مسابقات لیگ کشوری تیراندازی با کمان، علی رغم وجود دفتر خبر در شهرستان است.

هرچند معتقدم همکاران بافقی ام در عرصه اطلاع رسانی برای رسیدن به قله های افتخار این حرفه هنوز اول راهند اما با علاقه،پشتکار و استعدادی که در آنها سراغ دارم و نمونه های بسیار خوب آنرا در سالهای اخیر شاهدیم، مطمئنم اگر کسی سنگ جلو راه پیشرفتشان نگذارد بزودی از بافق خبرنگار کشوری خواهیم داشت که می تواند نام شهرمان را در کشور و جهان پرآوازه نماید.

اما اینکه چرا وقتی داستان شغل و هنر و حرفه به جاهای خوبش می رسد یک دفعه دستهایی از داخل و بیرون به هم داده می شود تا فضای عرض اندام به کام آنهایی که گرم و سرد ماجرا را تحمل کرده اند نرود، ماجرایی است که سالهاست در شهرمان دارد رقم می خورد و هیچ کس هم جلودارش نیست.

به نظرم در چند دهه اخیر ناف لقمه های چرب بافق را به کام افرادی در غیر شهرمان بریده اند و این مهم در فربگی آنهایی که توانسته اند با رانت سفارش یک بالادست و چاشنی چرب زبانی و تملق گویی از کسانی که ریششان وجب شدهِ کور خود و بینای دیگران است، خوب ببُرند و ببرند، هویداست.

به آنهایی که امروز دستشان بر دم گاو ثروت و قدرت شهر بند است پیشنهاد می کنم با ندانم کاریهای سیاسی شان موجبات دلسردی جوانان توانمند بافقی در هیچ عرصه ای خصوصا عرصه خبر و اطلاع رسانی را رقم نزنند تا این نهال تازه جوانه زده درختی تنومند و پرثمر برای مردمان دیارمان گردد.

محمد علی قاسم زاده


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page