عدالتخواهی؛پیام روشن انتخابات(1)

دسته: مقالات
۴ دیدگاه
شنبه - 18 اردیبهشت 1395
«إنّ اللهَ لایُغیّرمابقوم ٍ حتّی یغیّروا ما بانفسهم»خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی دهد مگر آن که خود آن را تغییر دهند(سوره رعد/11)
ماراتن نفس سوز و پرالتهاب انتخابات سرانجام به خط پایان خودرسید و محمد رضا صباغیان به عنوان پیروز این انتخابات معرفی   شد و پرونده انتخابات با تمام حرف ها و حدیث ها و شور و التهابات پایان پذیرفت.
 ما درس هایی از این انتخابات  یادگرفتیم که وظیفه داریم برای تعالی شهر و کشورمان سینه به سینه نقل کنیم و نگذاریم این خاطره شیرین و دلچسب به این زودی از ذهنمان پاک شود بلکه باید بدانیم که این تازه اول راه است  وسرآغاز و فتح بابی  برای رسیدن به اهداف بالاتر و والاتر می باشد.
مهم ترین درس این انتخابات وحدت , یکدلی ,یکرنگی ویکپارچگی  تمام اقشار جامعه اعم از فرهنگیان , روحانیان , بازاریان , نخبگان و مسئولان و…بود .این وحدت همان  اکسیری بود که سالها آن را می جستیم و سرانجام با هوشمندی و درایت آن را یافتیم  و نتیجه شیرین آن را چشیدیم.
وظیفه ما این است که این راه را ادامه دهیم و تصور نکنیم که انتخابات تمام شد و همگی باید به خانه های خود برگردیم بلکه باید همیشه و همواره, همراه وهمدل نماینده منتخب خود باشیم و اورا لحظه ای تنها نگذاریم .
صباغیان نمادی از عدالت خواهی مردم بافق  گردید.مردم رنج کشیده و محرومی  که استحقاق این پیروزی شیرین را داشتند. پیروزی که خود مقدمات آن را فراهم کرده بودند و این پیروزی  درحقیقت  نهالی بود که سال ها  آن را در قلب و جان خودکاشته بودند و امروز میوه شیرین آن را چیدند.
مردم  ثابت کردندکه  اگر اراده کنند و بخواهند سرنوشت خود را تغییر دهند هیچ کس یارای مقابله با آن ها را ندارد و تصمیم گیرنده نهایی آن هاهستند که انتخاب می کنند چه کسی یا کسانی را باید برگزینندتا برای تغییر  دادن جامعه و حرکت به سوی عدالت و سعادت مفید باشند.
مردم به این نتیجه رسیدند که باید انسان های صادق و متعهد را انتخاب کنند.مردم به صداقت و قاطعیت رای دادند و دراین راه هیچ گونه تردیدی به خودراه ندادند.
مردم به آن درجه از بلوغ فکری و سیاسی که سالها منتظرش بودیم رسیدند و این را نه در حرف که در عمل ثابت کردند و شما می توانید حداقل در شهر خودمان این تغییر دیدگاه و روش و کنش سیاسی مردم را ببینید  که نسل جوان تر پا به عرصه گذاشته است و لباسی نو بر اندام عقیده و طرز تفکر و نگرش مردم به مسائل پیرامون پوشانده است.
نکته ای که نباید فراموش شود این است که در این پیروزی همه و همه سهیم بودند .این پیروزی مختص به همه مردم است .مردم بافق و بهاباد و تمام کسانی که در شهرستان های دیگر به صباغیان اعتماد کردند و او را اصلح دانستند. بی انصافی  است اگر بخواهیم این موفقیت بزرگ را به نفع شخص یا اشخاص یا جریان خاصی مصادره کنیم یا افرادی را متهم کنیم که برای مطامع شخصی در این مسیر گام برداشتند.
تمام کسانی که پادررکاب کرده بودند و آستین همت بالا زده بودند واز صباغیان حمایت کردند واورا در این مسیر تنها نگذاشتند , فقط یک هدف داشتند و آن این بود که شور و شادی را به مردم خود هدیه کنند و هیچ چیزبرایشان  لذت بخش تر از شاد کردن قلب و دل مردم شهرشان نبود.
 نگارنده با توجه به شناختی که  ازتمام اعضای ستاد انتخاباتی صباغیان  دارد می داند که همگان  فقط براساس تکلیف و وظیفه این کار را می کردند و با شناختی که آن ها  هم از روش ومنش آقای صباغیان داشتند هیچ گونه چشم داشتی نداشتند و نخواهند داشت.پس نباید خط کش برداریم و این افراد را با مترها و انداز های سیاسی اندازه گیری کنیم وفکر کنیم آن ها برای کسب نان ونام  دنباله رو صباغیان شده بودند.
مطمئن باشید که هیچ عنصر معلوم الحال و مجهول الحالی با تفکر لیبرالیستی و غیر لیبرالیستی در اطراف ایشان نبوده ونیست  که ما احساس خطر کنیم و فکر کنیم  در اراده و قاطعیت منتخب مردم تاثیر می گذارد و نیازی  هم به رصد کردن و مراقبت کردن نیست تا بخواهیم آن ها را رسوا و برملا کنیم.
اطرافیان صباغیان بیشتر از فرهنگیان و بازنشستگانی بودند که خود خواستند خدمت کنند و گوشه ای از کار را بگیرند و هیچ کدام از آن ها نه صاحب منصب بودند و نه سرمایه دار و نه شخصیت درجه اول و دوم , بلکه همه انسان های  دردکشیده و عدالت خواهی  بودند که می شناسیمشان  ولی فقط عزم واراده ای فولادین داشتند که این کار را به سرانجام برسانند.
ادامه دارد
دکتر حسین ارجمند

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
روح الله این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 18 اردیبهشت 1395 - 11:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود بر آقای دکتر
دقیقا هم همینطوره
و انشالله که دست در دست هم میدهیم و برای آبادانی شهرمون تلاش خواهیم کرد
و درود بر مرد شجاع و عدالت خواه برادر گرامی جناب آقای صباغیان

قائم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 - 7:45 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
حضور فردی شجاع و متدین ومتعهد همچون آقای صباغیان در مجلس به هر گرایش و حزبی هم که بپیوندد با عث رونق واصلاح آن حزب می شود ان شاا…

آزاده بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 - 11:08 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای ارجمند ازکدوم عدالت سخن می گویید؟

امید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 - 1:38 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مطالب دکتر مثل همیشه زیبا, , دقیق, , شیوا و پر از امید و ارامش است, , من به چنین نخبه ای در شهرستان بافق به خودم می بالم
زنده باد دکتر ارجمند

You cannot copy content of this page