چشم انداز روشن گردشگری در بافق

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 14 مهر 1395

شهرداری بافق در تابستان امسال برنامه های متنوعی را در قالب جشنواره تابستانه در خصوص شناساندن پتانسیل های مختلف این شهرستان برای گردشگران به بافق تدارک دید.
جشنواره ای که مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفت وثابت کرد که خواستن, توانستن است و اگر کاری با فکر و ایده های خلاقانه توا م با تلاش و جدیت در دستور کار قرار گیرد بدون شک مورد استقبال عموم قرار خواهد گرفت وامید ونشاط را به جامعه تزریق می کند.
برگزاری جشن های تابستانی، انعکاس اخبار مربوط به شهر بافق در رسانه های مختلف ,اجرای بازی‌های محلی، شتر سواری، انتخاب لوک برتر، جشن خرما و پخت غذای بومی و از همه مهم تر برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه های شنی در بافق از جمله بر نامه هایی بود که این موفقیت ارزشمند رابرای شهرستان رقم زد وباید گفت الحق و الانصاف شهرداری بافق از انجام این مهم سر بلند بیرون آمد و توانست نام شهردار بافق را به عنوان شهردار نمونه کشوری در حوزه گردشگری و جذب توریست در رسانه ها مطرح کند و شانه با شانه شهر بزرگی مانند تبریز حرفی برای گفتن در منطقه وکشور داشته باشد.
از مهم ترین فرصت های ارزشمند در جذب توریسم می توان به هزینه های بسیار پایین گردشگری در بافق نسبت به شهرهای مشابه که میزان رضایت گردشگران از ورود به بافق را دوچندان می کند نام برد.
وقتی گردشگر و جهانگردی به شهری وارد می‌شود الزاماً باید هزینه‌هایی مثل هزینه غذا و محل اقامت، هتل، مهمانخانه، هزینه تفریحات، هزینه حمل و نقل را بپردازد علاوه بر این ها پولی را هم بابت خرید سوغاتی و کالای بومی شهر میزبان می پردازد که بدون شک تزریق این سرمایه ها باعث رونق اقتصادی شهر مان خواهد شد.
ازطرف دیگر با توسعه صنعت گردشگری ,فرصت های شغلی فراوانی در شهر بالطبع ایجاد خواهد شد واز این رو ست که باید قدر دان این ایده های خلاقانه بود و هر کس در حد توان این
موفقیت را قدر بداند تا انگیزه بیشتری به مجموعه شهرداری داده شود وآن ها بتوانند قدم های بلندتری را در این زمینه بردارند.
همچنین وجود دهها اثر تاریخی و باستانی دربافق، وجود خانه های تاریخی، میدانها، ، آداب و سنن واماکن مذهبی, جاذبه های بکر و دست نخورده کویر, فرصت بسیار مناسبی را برای مسئولان شهر بوجود می آورد تا از این امکان و فرصت برای کسب درآمد های پایدار برای بافق استفاده نمایند.
با توجه به استعدادها و زمینه های متعدد گردشگری موجود در شهر از قبیل گردشگری تفریحی، گردشگری مذهبی، و استفاده از طبیعت بکر و زیبا می توان چشم انداز آینده این صنعت در شهر را بسیار روشن دانست.
امید آن که مردم ومسئولان همراه وهمدل در این مسیر گام بردارند تا بتوانیم این موفقیت ها را تکرار کنیم.
ما بدان منزل عالی نتوانیم رسید
تا مگر پیش نهد لطف شما گامی چند
دکتر حسین ارجمند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page