ادارات و ارگانها با خرید صنایع دستی شهرستان از تولید صنایع دستی و هنرمندان داخلی حمایت کنند

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
شنبه - 2 اردیبهشت 1391
هنرمندکارآفریرن بافقی:
ادارات و ارگانها با خرید صنایع دستی شهرستان از تولید صنایع دستی و هنرمندان داخلی حمایت کنند
اعظم محمدی از  بانوان کارآفرین و هنرمند شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار بافق فردا، گفت: پس از اتمام تحصیلات در مقطع کارشناسی ادبیات عرب و کاردانی مدیریت صنعتی برای اشتغال به ادارات زیادی مراجعه کردم و موفق به پیدا نمودن شغل مناسبی نشدم.
این کارآفرین بافقی، ادامه داد: با پیدا نشدن شغل مناسب و  با تشویق وهمراهی خانواده و راهنمایی هایی که رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی صنایع دستی دنیای هنربافق و همچنین برخی وعده هایی که از سوی بعضی ادارات صورت گرفت، باعث شد تفکر ایجاد یک کارگاه هنری برای اشتغال در ذهنم ایجاد و این موضوع را جدی تر دنبال کنم.
محمدی با بیان این نکته که وعده های برخی ادارات فقط «درباغ سبز» است و عملی نمی شود، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه امید زیادی برای دریافت وام برای شروع فعالیت داشتم ولی این موضوع محقق نشد و فروش بخشی از طلاهای شخصیم به قیمت یکصدوپنجاه هزار تومان، دستمایه شروع فعالیت شد و تعدادی از لوازم مورد نیاز از جمله؛ پارچه، پارافین و غیره برای شمع سازی و سرویس آشپزخانه خریداری کردم.
وی اضافه کرد: برخی افراد و مسئولین نه تنها مساعدتی نمی کنند بلکه با طولانی تر نمودن بعضی مسیرهای کاری یا وعده های تو خالی باعث اتلاف وقت کارآفرین ها و هنرمندان نیز می شوند که به جد توصیه می کنم، لااقل مانع فعالیت نشوند.
 وی ادامه داد: به تدریج شروع به گسترش فعالیتم نمودم و مشارکت برخی بانوان را نیز جلب و کار توسعه یافت ودر قالب شرکت تعاونی شمس درخشان در نمایشگاه های مختلفی شرکت کردیم که ثمرات و تجربه های بسیار زیادی برایمان به ارمغان آورد.
 محمدی اضافه کرد: آشنایی با سایر فعالین عرصه صنایع دستی وهنر و همچنین مشکلات و راهکارهایشان، آشنایی با سلیقه مصرف کنندگان و شناخت محصولات پرطرفدار، ارائه طرح های مختلف از سوی بازدید کنندگان و مشتریان، از جمله برخی دست آوردهای این نمایشگاه ها بود.
اعظم محمدی در جواب این سوال که دلیل موفقیت تان را چه می دانید، گفت: مهترین دلیل موفقیت نسبی بنده توکل بر خدا و اعتماد به توانایی هایم است.
وی در زمینه هدف از ایجاد شرکت تعاونی، خاطرنشان کرد : از اهداف تشکیل شرکت تعاونی ایجاد اشتغال و کاربردی نمودن صنایع دستی شهرستان است و تا حدود زیادی دراین زمینه موفق شدیم.
 وی افزود: دو اختراع نیز در زمینه صنایع دستی در دست بررسی دارم و ابداع بسته های فرهنگی سوغات بافق نیز از ابداعاتی است که با دوستان ایجاد نمودیم.
رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی شمس درخشان بافق گفت: درصورتی که فضایی برای فعالیت هنرمندان صنایع دستی مهیا شود می تواند به توسعه و گسترش این هنرکمک نماید. وی ادامه داد: ایجاد بازارچه های فروش صنایع دستی در سطح شهرستان و استان نیز می تواند راهگشا باشد.
اعظم محمدی در حرف و توصیه آخر، گفت: جوانان و بویژه بانوان از سنگ های در مسیر نترسند و با تلاش و کوشش خود و بهره از علم و تجربیات دیگران ایده های نویی که در ذهنشان دارندرااجرایی کنند وبطور حتم با توجه به معنویات و پشتکار مشکلاتشان حل خواهد شد.
وی همچنین پیشنهاد نمود: ادرات وارگانها حداقل با خرید صنایع دستی شهرستان برای هدایا و یا جوایز مورد نیازشان در مناسبت های مختلف،از تولید صنایع دستی و هنرمندان داخلی حمایت کنند.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page