امام جمعه بافق: فرهنگ ما داشته های زیادی برای عرضه دارد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
جمعه - 8 فروردین 1393

امام جمعه بافق با اشاره به نام گذاری امسال بنام فرهنگ و اقتصاد،  عنوان کرد: مملکت ما داشته های زیاد اقتصادی و عظیم ترین فرهنگ را دارد.

DSC_6406

حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه های این هفته نمازجمعه بافق با بیان این مطلب که مردم استان یزد در کشور به تدین و دینداری شهره هستند، اظهارکرد: بخش عمده ای از این دینداری و تدین بدلیل وجود علمای بزرگوار، مراجع عالیقدر و شخصیت های ارزشمندیست که این استان داشته است.

امام جمعه بافق افزود: این پشتوانه دینی و اعتقادی مردم استان به برکت وجود علمای بزرگی چون آیت الله حائری یزدی، آیت الله صدوقی و دیگر بزرگان در این استان است.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت دوست و همنشین، عنوان کرد: از نشست و برخواست با افراد مادی و تجمل گرا، ریاکار، متکبر و مغرور باید خودداری کرد.

وی افزود: همنشینی با کسانی که باعث افزایش علم  و یادآوری قیامت گردند زمینه رشد و تعالی دنیا و آخرت را فراهم می کند.

سلیمانی با اشاره به هجمه های برخی سایت ها و شبکه های ماهواره ای، افزود: نباید افکار و اعتقادات را در اختیار کسانی بگذاریم که با اعتقادات ما بازی کنند.

امام جمعه بافق با اشاره به همه پرسی فروردین ماه سال 58 ، عنوان کرد: امام (ره) در روز 6 فروردین در سخنانی بیان فرمودند بنده به جمهوری اسلامی رای می دهم نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، و مردم نیز به ندای امام(ره) لبیک و بیش از 98 درصد به جمهوری اسلامی رای دادند.

وی با اشاره به تاکید امام در این زمینه، افزود: تفکیک کلمه جمهوری و اسلامی به معنای جمهوری بدون ولایت فقیه است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به تلاش های دشمن برای هدف قراردادن اصل ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: آنچه که توانسته نظام ما را در مسایل سیاسی، نظامی و فرهنگی سربلند نگه دارد ولایت فقیه است.

وی با اشاره به سالروز 12 فروردین، افزود: مردم با رای خودشان و با پشتوانه ولایت فقیه نظام شاهنشاهی را سرنگون و نظام الاهی واسلامی  را مستقر کردند.

امام جمعه بافق با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بنام فرهنگ و اقتصاد، اظهارکرد: مملکت ما داشته های زیاد اقتصادی و عظیم ترین فرهنگ را دارد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این مطلب که مردم باید وارد صحنه شده و مدیران نیز برنامه ریزی کنند، گفت: اگر از نظر اقتصادی و تولید محصولات اصلی مانند گندم، ذرت و غیره قوی شویم آمریکا و امپریالیسم نمی تواند به ما فشار بیاورند.

وی با اشاره به ریشه های فرهنگی در کشور، عنوان کرد: اسلام در تمام زمینه های مختلف از همسایه داری، ازدواج، انضباط و دیگر آداب اجتماعی دستورات و آموزه هایی را دارد.

وی با هشدار برای جدی گرفتن هجمه های فرهنگی دشمن، افزود: فرهنگ ما داشته های زیادی برای عرضه و ارائه دارد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت و همزمانی این روز با ایام شهادت حضرت زهرا(س)، توصیه کرد: مردم پاک و متدین شهرستان در حفظ جایگاه، منزلت و احترام این بانوی بزرگوار دقت نمایید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 9 فروردین 1393 - 1:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

انشاالله مسئولین ما در این سال فرهنگ پیشرفت شهرمان را سرلوحه کار خود قراردهند

You cannot copy content of this page