عدم مناسب سازی فضای شهری مشکل جدی معلولین بافقی

دسته: اجتماعی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 13 آذر 1397

رئیس موسسه خیرین جامعه معلولین شهرستان بافق گفت: عدم مناسب سازی فضای شهری همچنان مشکل جدی معلولین بافقی است.

ابوالفضل شاهپورزاده در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بافق ضمن تبریک روز ۱۲ آذر ماه روز معلولین با بیان اینکه موسسه خیرین جامعه معلولین بافق از سال ۸۱ آغاز بکار کرده است اظهار داشت:این موسسه با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات، تعیین آمار معلولین، معرفی، شناسایی خلاقیت و استعداد آنان و… راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بازده زمانی از سال ۸۱ قریب به ۷۵۲ معلول در بافق شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند عنوان کرد: معلولین شامل جسمی، حرکتی، بینایی، شنوایی، روحی و روانی هستند.

شاهپورزاده افزود:برخی از معلولین مستقل بوده و از خدمات جامعه استفاده نمی کنند بلکه خدمت رسانی نیز انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه دسته دوم معلولین، نیازمند توانا می باشند گفت: ضروری است برای بکارگیری آنان همکاران و اطرافیانشان آموزشهای لازم را برای طرز برخورد با آنها را بیاموزند.

شاهپورزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مبحث مناسب سازی فیزیکی جدی و رسمی دنبال می شود تصریح کرد: کمیته مناسب سازی شهری به ریاست فرماندار تشکیل تا مصوبات قوی تر پیگیری شود.

وی مناسب سازی محیط شهری را نیاز جدی دانست و گفت:همکاری شهرداری در این خصوص مناسب است اما بسیاری از ادارت مناسب سازی را بدون مذاکره با جامعه معلولین طراحی کرده که بسیاری از آن غیراستاندارد است.

وی فعالیت هیئت امناء آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع)را ستود و عنوان کرد: بعد از  ۸ سال توانستم به زیارت امامزاده بروم اما آستان مقدس هم باید طوری طراحی شود که بتوان از تمام جهات همانند بارگاه امام رضا (ع) وارد شد.

شاهپورزاده ضمن تقدیر از روسای بانک های ملی و سپه بیان کرد: ۹۰ درصد بانک ها و خودپردازها مناسب سازی استاندارد ندارد.

وی به طرح ارائه شده توسط صباغیان مبنی بر تحقق سهم اشتغال معلولین  اشاره کرد و گفت : امیدواریم با پیگیری سهم اشتغال معلولین از تمام دستگاههای کلان داده شود.

مقام مسوول فراهم کردن بستر اشتغال برای معلولین را از نیازهای ضروری آنان دانست و خاطر نشان کرد: با پیگیری جامعه معلولین استان و کشور قانون جامع حمایت از معلولین به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که یکی از آن مصوبات قانون ۳ درصد استخدام معلول است.

رئیس جامعه معلولین شهرستان بافق با بیان اینکه از یک هزار نفر شاغل در ادارات دولتی و شبه دولتی باید ۳۰۰ نفر آن از معلولین بکار گرفته شوند گفت:تاکید میکنم حق معلول در ادارات دولتی و شبه دولتی داده نمی شود.

وی با بیان اینکه مشکلات معلولین بصورت لاک پشتی در حال پیگیری است متذکر شد: ۱۴۷معلول توانایی وارد اجتماع و بازار کار در بافق را دارند.
و اینکه حتی بستگان معلول ذهنی شدید می توانند وارد کار شده تا هزینه زندگی فرد معلول را بدست آورند.

شاهپورزاده ادامه داد: از ۲۲ پرسنل جامعه معلولین ۱۵ نفر معلول فعالیت دارند.

در پایان این نشست خبری خبرنگاران حاضر متعهد شدند بعنوان جزئی از اجتماع بصورت افتخاری با این موسسه همکاری داشته و بصورت مستمر موضوع اشتغال معلولین را دنبال و از مسئولین ذیربط مطالبه کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page