غربالگری فشار خون ۱۶ هزار بافقی

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 11 تیر 1398

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق گفت:با توجه به شیوع بیماری فشارخون در جمعیت بالای ۳۰ سال ایران، وزارت بهداشت در طرحی ملی برنامه کنترل فشارخون تمامی افراد بالای ۳۰ سال را پیشنهاد و مورد تایید ریاست جمهور و اعضای هیئت دولت قرار گرفت.

دانشی اظهار داشت: توجه به اینکه طبق آخرین پژوهش های علمی  ۳۰ درصد افراد بالای سی سال کشور دچار فشار خون بالا بوده و درصد بالایی از این افراد از بیماری خود اطلاع ندارند و یا فشارخون آنها کنترل شده نیست برنامه غربالگری فشارخون بالا از ۲۷ اردیبهشت توسط مقام وزارت آغاز گردید.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه در این طرح می بایست ۴۰ میلیون ایرانی مورد سنجش قرار می گرفتند تصریح کرد:لذا تمامی سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی با هماهنگی قبلی به این کمپین ملی پیوستند.

دانشی ادامه داد:در شهرستان بافق نیز با توجه به جمعیت ۲۳ هزار نفری هدف در جلسات مختلفی با ادارات مرتبط با سلامت عمومی برنامه ریزی لازم جهت استقرار تیم های ثابت و سیار صورت گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق با اشاره به اینکه در این طرح دو ایستگاه ثابت در امامزاده عبدالله، پارک آبشار، ایستگاههای ثابت متعددی در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، کارخانه ذوب روی بافق،کارخانجات تعمیرات لکوموتیو،بهداری و بهداشت آهنشهر، شرکت سنگ آهن، پلی کلینیک تامین اجتماعی، مجتمع فلات مرکزی،معدن کوشک، معدن فسفات و مسجد ابوالفضل ( بین راهی)تشکیل گردید خاطر نشانکرد:بجز این موارد پرسنل خدوم مرکز بهداشت کار سنجش و ثبت فشارخون را در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و کلیه خانه های بهداشت بر عهده داشته و دارند.

دانشی عنوان کرد:دو تیم سیار نیز کار غربالگری مراجعین را در سطح مساجد و تکایا و جلسات قرآنی و ادارات دولتی برعهده داشتند.

وی افزود:البته باید گفت که با توجه به اینکه ادارات مختلفی در بحث سلامت عمومی دخیل هستند لذا انتظار بود با توجه به بحث بسیج ملی، همکاری بیشتری از سوی بعضی از نهاد ها با شبکه بهداشت و درمان در زمینه تامین نیروی انسانی و آموزش عمومی صورت می گرفت بعضی از ادارات انصافا تا حد توان از هیچ مساعدتی فروگذار نکردند که در اینجا لازم است همینجا از همکاری و مساعدت مدیرعامل سنگ آهن،شهردار، مدیر HSEE سنگ آهن، مدیر اورژانس ۱۱۵ شهرستان،مدیران عامل و مسئولین HSEE کلیه معادن و کارخانجاتی که قبلا عرض شد کمال تشکر و قدردانی انجام دهم.

وی همچنین از خدمات پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و بهورزان خانه های بهداشت و پرسنل اورژانس ۱۱۵ که  بصورت شبانه روزی در خدمت این طرح ملی بودند تقدیر کرد.

وی خاطر نشان کرد:این بسیج ملی تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت و تا امروز حدود ۱۶ هزار نفر در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و ۳۸۰۰ نفر در معادن،پلی کلینیک تامین اجتماعی ،کارخانجات و بیمارستان که ۸۵ درصد جمعیت هدف هستند مورد سنجش فشار خون قرار گرفته اند.
دانشی گفت:امید می رود کلیه افراد بالای ۳۰ سال شهرستان در موعد باقیمانده با مراجعه به پایگاههای سلامت ما را در این بسیج ملی یاری رسانند.
دانشی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی بخش مراقبتهای ویژه نوزادی (NICU ) در آینده ای نزدیک با همکاری مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در بیمارستان خبر داد.
وی همچنین با بیان اینکه دستگاه OPG ( رادیوگرافی کامل فک و دندان ) برای اولین بار ظرف چند هفته آینده درشهرستان راه اندازی می شود تصریح کرد:دستگاه ماموگرافی( تشخیص زودرس سرطان پستان) در آینده ای نزدیک درشهرستان مورد بهره برداری قرار می گیرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page