آموزش های انفرادی کارشناسان دامپزشکی به بهره برداران تحت پوشش کمیته امداد

دسته: کشاورزی،دامداری و شیلات
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 21 اسفند 1399
آموزش های انفرادی کارشناسان دامپزشکی به بهره برداران تحت پوشش کمیته امداد

سرپرست شبکه دامپزشکی بافق از اجرای طرح آموزش های چهره به چهره و انفرادی کارشناسان دامپزشکی به بهره برداران تحت پوشش کمیته امداد خبر داد

سرپرست شبکه دامپزشکی بافق از اجرای طرح آموزش های چهره به چهره و انفرادی کارشناسان دامپزشکی به بهره برداران تحت پوشش کمیته امداد خبر داد.

وی افزود: از اواسط دی ماه سال جاری با توجه به وضعیت کرونا و محدودیت در برگزاری جلسات آموزشی جهت ارتقا علمی بهره برداران، با همکاری کمیته امداد شهرستان کارشناسان دامپزشکی از طریق آموزش انفرادی انجام وظیفه نمودند و همزمان با اجرای این دوره آموزشی، واکسیناسیون دامهای سبک علیه بیماری آنتروتوکسمی علارغم بهادار بودن، بصورت رایگان نیز انجام گرفت.

فرزانه سالاری ضمن قدردانی از مدیر کمیته امداد شهرستان در خصوص همکاری در اجرای این دوره آموزشی افزود: این دوره آموزشی از اواسط دی ماه به منظور افزایش اطلاعات و مهارت های مورد نظر بهره برداران و ترویج مسائل دامپزشکی برگزار شده است که مباحثی شامل آشنایی با برخی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام و روشهای پیشگیری از بیماریها ارائه شده است.

فرزانه سالاری ترویج و آموزش را یک ضرورت خواند و یادآور شد: در سال های اخیر آموزش و ارتقای دانش علمی و عملی برای همشهریان به ویژه بهره برداران از اولویت های کاری این شبکه بوده است که با توجه به محدودیت‌های موجود در سال‌جاری، آگاه سازی در زمینه مسائل دامپزشکی از طریق استفاده از فضای مجازی، رسانه‌ها و آموزشهای انفرادی انجام گرفته است.

وی نقش آگاهی مردم در کاهش رخداد بیماریهای مشترک را مهم ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از رخدادهای بیماریهای مشترک ناشی از کم آگاهی و یا ناآگاهی مردم صورت می‌گیرد که با افزایش آگاهی مردم میتوان شاهد کاهش آمار مبتلایان انسانی به بیماریهای مشترک شد.

سالاری در پایان افزود: با برگزاری این دوره آموزشی حدود ۳۵ نفر از بهره برداران تحت پوشش کمیته در این شهرستان با شیوه های پیشگیری از بیماریها آشنا شدند که پیش بینی میشود تا پایان این دوره این آمار به بیش از ۵۰ نفر برسد.

تاکنون بالغ بر ۸۵۰ راس دام سبک همزمان با این دوره اموزشی برعلیه بیماری آنتروتوکسمی بصورت رایگان واکسینه شدند. شایان ذکر است آمار کلی واکسیناسیون آنتروتوکسمی انجام گرفته توسط کارشناسان بخش خصوصی در سال ۹۹ به بیش از ۹۰۰۰ راس دام سبک می رسد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page