مصرف برق شهرستان بافق از ۴۰ مگا وات در بخش توزیع گذشت

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 31 خرداد 1402

 

رئیس اداره برق شهرستان بافق از مصرف بیش از ۴۰ مگا وات برق در بخش توزیع خبر داد.

 

علیرضا دهقان در گفتگو با خبرنگار”بافق فردا” با بیان اینکه در حال حاضر مصرف برق شهرستان بیش از ۴۰ مگا وات در بخش توزیع است گفت: روند رشد مصرف برق در شهرستان بیش از میانگین می باشد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به روند رو به رشد مصرف برق در این پیک زمانی آیا با خاموشی نیز روبرو خواهیم شد عنوان کرد:با برنامه ریزی صورت گرفته شرکت توانیر در سه بخش صنعتی، کشاورزی و اداری برای گذر از پیک مصرف برق که مشترکین صنعتی کاهش ۹۰ درصدی مصرف یک روز در هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در بخش کشاورزی خاموشی چاه های کشاورزی و در بخش اداری کاهش ۳۰ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته و کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری نسبت به اداری؛ با توجه به اجرای برنامه ها و همکاری سه بخش خاموشی برای مشترکین خانگی جهت کاهش پیک مصرف نخواهیم داشت.

رئیس اداره برق شهرستان بافق در ادامه در پاسخ به این سوال که در رابطه با گلایه مندی شهروندان در خصوص خاموشی برخی از معابر چه تدبیری اندیشیده اید تصریح کرد:خاموشی معابر بلوار ها در حال پیگیری و اصلاح است.

وی افزود: برای معابر فرعی و کوچه ها همشهریان با تماس با سامانه ۱۲۱ یا اپلیکیشن “برق من”نسبت ثبت درخواست خود اقدام نمایند تا نسبت به رسیدگی و اصلاح خاموشی اقدام شود.

دهقان همچنین در پاسخ به اینکه چه میزان برق از نیروگاه خورشیدی منطقه کوشک تامین می شود و در کجا مورد استفاده قرار می گیرد خاطر نشان کرد:نیروگاه خورشیدی غدیر با توجه به‌ میزان قدرت احداثی مربوط به شرکت برق منطقه ای است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از همشهریان خواست تا مانند همیشه با مصرف بهینه برق و جابجایی مصارف خود به خصوص وسایل پرمصرف به غیر از ساعات پیک (ساعات پیک بار یا اوج مصرف برق در روز از ساعت ۱۲ الی ۱۷ و ساعت اوج شب از  ۱۹ الی ۲۳ می باشد) صنعت برق استان را در ارائه هر چه بهتر خدمات و تامین برق پایدار یاری و از بروز خاموشی ناخواسته که به دلیل افزایش بیش از حد مصرف برق رخ می دهد جلوگیری کنند.

رییس اداره برق شهرستان بافق همچنین افزود:اگر مشترکین حدود ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی نمایند بویژه در ساعات اوج مصرف برق، به امید خدا تابستان را با آرامش و کمترین خاموشی خواهیم گذراند.

دهقان در پاسخ به اینکه آیا تعرفه گرمسیری برای بافق اعمال می شود گفت:تعرفه برق شهرستان بافق در سه ماه خرداد تیر و مرداد طبق تعرفه گرمسیری منطقه ۴ محاسبه می شود و الگوی مصرف در این سه ماه ۴۰۰ کیلووات ساعت است.

وی عنوان کرد: برای ماه شهریور الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات ساعت و بقیه ماه‌ها ۲۰۰ کیلو وات ساعت می باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page