اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در کنار طرح یارانه نقدی

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 2 اسفند 1402

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در کنار طرح یارانه نقدی اجرا می شود.

علی اصغر نوری شادکام رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این مطلب گفت اعتبار فجرانه از۱۷بهمن ۱۴۰۲ آغاز و به مدت سه ماه تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ پیش بینی و هفدهم هر یک از سه ماه مورد اشاره شارژ و تا هفدهم ماه بعد قابل بهره برداری خواهد بود مبلغ اعتبار فجرانه ۲۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر از افراد خانوارهای دهک های یک تا هفت یارانه بگیر اختصاص یافته و تحت عنوان بسته معیشتی در اختیار افراد قرار میگیرد.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه یارانه نقدی همچون روال سابق به سه دهک مورد حمایت نهاد های حمایتی چهارصد هزار تومان و دهک های چهار تا نه به میزان هر نفر ۳۰۰ هزار تومان واریز و هیچ ارتباطی به شارژ اعتبار ۲۲۰هزار تومان فجرانه ندارد گفت تعداد ۱۷۰ ترمینال فروشگاهی در شهرستان بافق از طریق برنامه ملی شما به سامانه متصل و دستگاه پوز آنها توسط پشتیبان ها به روز رسانی شده و در اجرای طرح همکاری دارند.

وی هدف اصلی اجرای طرح فجرانه را توجه به مقوله سلامت جامعه و قرار گرفتن کالاهای اساسی مشمول طرح با درصدی قابل توجه کمتر از بازار عنوان کرد و گفت اجرای درست طرح موجب رونق بیشتر بازارخواهد گردید.

وی همچنین اظهار داشت متاسفانه علیرغم آشنایی فروشگاه ها با نحوه اجرای طرح و عدم اعمال درست مقررات مربوط به میزان و مبلغ مربوط به اقلام یازده گانه کالا انحرافاتی توسط برخی از متصدیان فروش پیش آمده که منجر به قطع دستگاه های پوز آنها گردیده است که عاملین فروش میتوانند ضمن ارتباط با پشتیبان خود و ارائه فرم تعهد و ارسال آن به شرکت فارا ، فعال شدن مجدد ترمینال خود را درخواست نمایند که پس از بررسی موضوع در صورت امکان، مجددا به سامانه متصل خواهند شد .

بدیهی است در صورت هرگونه تخلف از احرای مقررات طرح، مجدد دستگاه پوز فروشگاه قطع و امکان ادامه کار در این طرح به صورت کلی از فروشگاه سلب خواهد شد.

نوری شادکام با اعلام اینکه یارانه تشویقی غیر نقدی و در راستای حمایت از سلامت و تغذیه خانوار میباشد ،گفت بهره مندی از یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومان در صورتی است که افراد مشمول طرح، ۱۱ قلم کالای مشخص شده شامل گوشت، مرغ، برنج ، روغن، ماکارونی ، شیر، ماست، پنیر ، قندوشکر، تخم مرغ و حبوبات است را خریداری نمایند وی افزود قیمت کالاهای فوق به نرخ پایه سال ۱۴۰۱مبلغ ۵۲۳ هزار تومان است که خریدار باید خود بپردازد و تفاوت قیمت سال گذشته تا امسال به میزان ۲۲۰هزار تومان را دولت به ازای هر نفر به فروشندگان پرداخت مینماید.

رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ماه های آتی اجرای طرح روال عادی یافته و قطعاً مشکلات و انحرافات کمتری خواهد داشت افزود زیرساخت طرح کالا برگ الکترونیکی شهرستان با محوریت اداره تعاون. کار و رفاه اجتماعی و همکاری فرمانداری و مخابرات و پشتیبان ها اجرا و زمینه مشارکت حدود ۱۷۰ ترمینال فروشگاه جهت اجرای طرح فراهم شده افزود، موضوع تامین کالاهای اعلام شده به عهده جهاد.کشاورزی، و رصد و نظارت بر اجرای صحیح طرح و جلوگیری از تخلفات احتمالی در فروشگاهها به عهده اداره صمت و اتاق اصناف و تعژیرات می باشد وی همچنین همکاری اداره ارشاد و رسانه ها را در خصوص تبیین طرح خواستار و. گفت افراد جهت اطلاع از دهک خود میتوانند به سامانه حمایت به ادرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نمایند و چنانچه خانواری در دهک یک تا هفت قرار داشته و از طرح فجرانه برخوردار نشده میتواند موارد را به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی منعکس تا موضوع پیگیری شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page